Articles

10 Ravi Zacharias citaten die je geloof zullen vormen

als je me goed kent, had je me waarschijnlijk uitgebreid van deze man horen citeren. Of, je hebt me lang zien praten over zijn leringen met grote intensiteit en passie.

Ja, Deze man is een van de top vijf mensen die een diepgaande, levensveranderende impact in mijn leven heeft gemaakt. Hij is affectioneel bekend als de 21e eeuw C. S. Lewis. zijn naam is Ravi Zacharias.

Als u nog niet van Ravi hebt gehoord, staat u een traktatie te wachten.

laat me Ravi ‘ s erfenis in één zin destilleren. om zowel het hart als het intellect van de denkers en beïnvloeders van de samenleving te raken door het vormgeven van de ideeën van de cultuur met de geloofwaardigheid van het Evangelie van Jezus Christus.op 22 – jarige leeftijd hoorde ik voor het eerst zijn populaire show “Let My People Think”-een radioprogramma van 30 minuten dat fundamentele kwesties in het leven, zoals de Betekenis van het leven, de geloofwaardigheid van de christelijke boodschap en de Bijbel, krachtig aanpakt. Zijn boodschap en leringen hebben zo veel beà nvloed dat ik de meeste van zijn boeken heb gelezen en woonde zijn week lang apologetics immersion conferentie genaamd Rzim Summer Institute op Wheaton College.

gerelateerd: mijn favoriete boeken van RAVI ZACHARIAS

als verzamelaar van citaten ben ik geïnspireerd door de wijsheid van Ravi Zacharias. Behalve mijn ouders, heeft hij diep bijgedragen aan het vormgeven van mijn geloof. Ik hoop dat u zult genieten van deze tien citaten die zullen herdefiniëren hoe u uw Christelijk geloof.

“plezier zonder God, zonder de Heilige grenzen, zal je in feite leger maken dan voorheen. En dit is Bijbelse waarheid, Dit is experiëntiële waarheid. De eenzaamste mensen in de wereld behoren tot de rijkste en beroemdste die geen grenzen vonden om binnen te leven. Dat is een feit dat ik keer op keer heb gezien.”

gebed

” ik geloof niet dat men ernstig de onschatbare schat van Gods roeping kan zoeken en vinden zonder een vroom gebedsleven. Daar spreekt God. Het doel van gebed en Gods roeping in je leven is niet om jou Nummer één te maken in de ogen van de wereld, maar om hem Nummer één te maken in je leven. We moeten bereid zijn te worden overschaduwd terwijl we schijnen voor God. We horen heel weinig over kleiner zijn in onze eigen zelfschatting.”

waarheid

” waarheid die niet wordt ondergewaardeerd door liefde maakt de waarheid onaangenaam en de bezitter ervan weerzinwekkend.”

intimiteit

” Ik denk dat de reden dat we soms het valse gevoel hebben dat God zo ver weg is, is omdat we hem daar hebben geplaatst. We hebben hem op een afstand gehouden, en als we dan in nood zijn en Hem aanroepen in gebed, vragen we ons af waar hij is. Hij is precies waar we hem hebben achtergelaten.”

Cross

” tenzij ik het kruis begrijp, kan ik niet begrijpen waarom mijn toewijding aan wat goed is voorrang moet hebben boven wat ik prefereer.”

Finishing Well

” goed beginnen is een kortstondig iets; goed afwerken is een levenslang iets.”

aanroepen

” men ziet vaak een oproep alleen achteraf. Ook dit is Gods plan. God versterkt ons geloof vaak nadat we hem vertrouwen, niet eerder.”

Love

” liefde is een commando, niet alleen een gevoel. Op de een of andere manier, in de romantische wereld van muziek en theater hebben we de liefde bedreven om te zijn wat het niet is. We hebben het zo vermengd met schoonheid en charme en sensualiteit en contact dat we het hebben beroofd van zijn hogere roep van koesteren en koesteren.”

genade

” een van de meest onthutsende waarheden van de Schrift is te begrijpen dat we onze weg naar de hemel niet verdienen. … werken hebben een plaats – maar als een demonstratie van het ontvangen van Gods vergeving, niet als een insigne van verdienste van het hebben verdiend.”

Sin

” Het was niet het volume van de zonde dat Christus naar het kruis zond; het was het feit van de zonde.”

Identity

” Er is geen grotere ontdekking dan God te zien als de auteur van je lot.”