Articles

Gertrude ’s Nose-Hudson Valley buiten bij PEAK

de boomgrens opent zich en je ziet Patterson’ s Pellet, een ijzige Grill, rechts van het pad.een grillige gletsjer is een rots die tijdens de laatste ijstijd door de gletsjers werd opgepikt. Toen de gletsjers in de Hudson Valley zo ‘ n 12.000-10.000 jaar geleden smolten, vielen de rotsen die in het ijs vast zaten gewoon weg. Sommige, zoals Patterson ‘ s Pellet, landden op interessante manieren. Als je goed naar de rots kijkt zul je merken dat het een uniforme samenstelling is, wit met zwart die er doorheen loopt, helemaal niet zoals het kwartsconglomeraat onder je voeten.vanaf deze opening zijn er uitzicht naar het Westen over het Palmaghatt ravijn, een wildernis vallei die nog mooiere vergezichten zal bieden als je verder gaat langs de rijbaan.niet veel verder op de rijweg rechts zie je het roodblauwe Gertrude ‘ s Nose Trail. De proef versmalt tot een enkel spoor onder het bos en daalt af; het kruist een kleine beek bij een elektriciteitslijn.het pad slingert rond, soms onder de bomen, en soms in de open lucht, op de kale rotswanden met steile druppels net buiten het pad.dit is een van de mooiste uitzichten in de omgeving. Het is niet nodig om te dicht bij de rand te komen om de pracht te waarderen. Rond de kliffen liggen nog meer glaciale erraties. Er zijn veel scheuren in het kale gesteente, dit zijn plaatsen waar het gesteente zich tussen de gewrichten verspreidde en diepe spleten vormde.let op de dwergden, uniek voor de Gunks, die langs de kliffen groeien.
het pad kan moeilijk te volgen zijn door deze sectie. Zoek naar vlammen geschilderd op de rots. Als er twee branden zijn, draait het pad in de richting van de bovenste brand.uiteindelijk kom je uit bij Gertrudes neus, de zuidpunt van de bergkam. De naam is voor de Rock outcropping die al dan niet lijkt op een neus.na de neus buigt het pad rond en begint het noordwaarts te lopen langs de oostelijke kant van de bergkam. De vallei die je nu ziet is de Wallkill vallei.
na een relatief vlak stuk daalt het pad af om opnieuw onder de hoogspanningsleiding door te steken. Het klimt dan-steil in het begin, dan meer geleidelijk-naar een gebied waar pitch dennen groeien uit lange uitgestrekte vlakke gesteente te bereiken.het wit van de rots dat door de leemachtige aarde loopt, de blauwe lucht op de achtergrond en de geur van de dennen in de lucht nors maken dit een hoogtepunt van de wandeling.het spoor begint parallel te lopen met de Millbrook Carriage Road. Een laatste keer, de bomen openen zich en vanaf deze positie op de rotswand, de Sky Top Tower is zichtbaar op de heuvelrug naar het noorden.de Gertrude ‘ s Nose red blazed trail eindigt hier, maar je zult de Millbrook Ridge Trail oppikken die ook in het rood is aangegeven. U zult kort op Mohonk Preserve land, maar geen zorgen het is prima voor dit beetje. Kijk uit voor het bord dat wijst naar Lake Minnewaska, maar laat het je niet voor de gek houden, het meer is nog niet dichtbij. Dit bord is het pad van de Millbrook Mountain Path.sla hier linksaf en volg dit roodblauwe pad als het gestaag afdaalt in de vallei van de Coxing Kill. Over een kwart mijl draait de blue-blazed Coxing Kill Trail naar links, maar je moet op de red trail blijven of je zult een veel langere wandeling hebben dan je had verwacht.na de afdaling naar de Coxing Kill Valley klim je weer op en ga je richting Lake Minnewaska. na zo lang op het enkelspoor te zijn geweest, wordt u plotseling op de Lake Shore Carriageway aan het uiteinde van Lake Minnewaska geduwd. Volg de weg tegen de klok in langs de noordoostelijke oever van het meer. Blijf links bij de splitsing. Er is een picknickplaats en als je nog niet genoeg visuele stimulatie hebt gehad, is er een spectaculair uitzicht op het meer.Ga terug de grasheuvel af. Een beetje afleiding aan de rechterkant brengt u over de droge brug en terug naar de parkeerplaats waar uw dag avonturen begon.