Articles

hoe een betrouwbare gebedslijst te maken en te onderhouden

veel mensen beginnen een nieuw jaar en besluiten om meer te bidden. Een verbintenis tot gebed is een uitstekende oplossing, maar het is moeilijk om te houden zonder een gestructureerde aanpak. Waar begin je? Als we mensen willen zijn die trouw en betrouwbaar zijn in gebed, hebben we een lijst nodig die ons zal helpen gefocust en fris te blijven. Hier is hoe te maken en onderhouden van een gebedslijst.

Het is belangrijk om een gebedslijst bij te houden. Maar om een gebedslijst praktisch en beheersbaar te laten zijn, moet deze bij je spirituele leven passen. Het is één ding om een lijst van dingen te maken om voor te bidden; het is iets heel anders om te weten hoe die lijst te gebruiken en hoe te voorkomen dat het je overweldigt.

daarom is het, voordat u een gebedslijst maakt, vaak nuttig om een verbintenis aan te gaan om te bidden, en om specifiek te zijn over de tijd die u eraan zult besteden. Als je helemaal niet bidt is het verleidelijk om elke dag 1 minuut te bidden. Echter, bidden voor 1 minuut geeft je niet veel tijd om te bidden met enige betekenis, en bidden zonder betekenis Zal uw inspanningen om te bidden ondermijnen. Dus ik moedig u aan om te bidden voor niet minder dan 5 minuten, maar om een eerste doel van het bidden voor 3-4 dagen per week te stellen. Na verloop van tijd, als je dit doel te bereiken, daag jezelf uit om zowel het aantal dagen per week en vervolgens de hoeveelheid tijd per dag te verhogen.Voordat je een gebedslijst maakt, is het vaak handig om een verbintenis aan te gaan om te bidden Klik om te Tweet

gebruik categorieën

nadat je jezelf hebt toegewijd aan het gebed, ben je in de positie om een gebedslijst te maken. Op dit punt is het verleidelijk om te beginnen met het opnoemen van iedereen die je kent dat je denkt dat je moet bidden voor. Maar het maken van een lijst op deze manier kan je focus weg te trekken van waar het moet zijn en maakt uw lijst irrelevant. Een betere manier is om een gerichte gebedslijst te bouwen met behulp van categorieën om uw gebedslijst te organiseren. De volgende categorieën zijn gebaseerd op wat ik gebruik in mijn gebedslijst:

  • Thanksgiving
  • Persoonlijke godsvrucht
  • Mijn Gezin
  • Mijn Leiders
  • Mensen ik minister
  • Vrienden
  • Zeldzaam kennissen
  • Andere Ministeries
  • Mijn ministerie

Elk van deze geeft een lijst van artikelen die ik voor bidden, en elk heeft een ander aantal items. Laat me uitleggen waarom ik deze categorieën heb. Als je door deze werken, je zou kunnen denken van verschillende categorieën die u wilt toevoegen.Een geweldige manier om een gerichte gebedslijst te maken is om categorieën te maken om je gebedslijst te organiseren Klik om te Twitteren

Thanksgiving

waarvoor ben je dankbaar? Het is gemakkelijk om dingen toe te voegen zoals familie en vrienden, of zelfs de dingen die we hebben. Ik probeer ook manieren vast te leggen die de Heer mij in de loop van de tijd heeft gegeven. Ik dank bijvoorbeeld voor de kerken waartoe Ik behoorde, die het woord van God waardeerden. De Heer leidt mij naar die kerken en de invloed van zijn woord weegt nog steeds zwaar op mij.ik dank ook de Heer voor de manier waarop hij voor onze familie heeft gezorgd, vooral in de afgelopen jaren. Ik dank ook de leiders die over mij heen zijn. Zij houden van de Heer en dit wordt aangetoond in hun verlangen om trouw te zijn aan de Schrift, dus ik dank omdat er veel kerken en leiders zijn die deze zorg niet hebben of demonstreren. Al deze dingen helpen me te beseffen dat de omstandigheden waarin ik me bevind zijn door het doel en plan van de Heer en zijn plannen zijn goed. Ik neem ook de meer voor de hand liggende dingen zoals mijn familie, mijn studie, en redding.

persoonlijke Goddelijkheid

Ik heb verschillende gebieden waarvan ik weet dat ik moet groeien. Sommige van deze zijn zeer praktisch, en sommige zijn sterk karakter gebaseerd. Aangezien ik veel te doen heb, bid ik voor mijn focus, energieniveaus, ijver en discipline. Maar nog belangrijker, ik bid ook voor een aantal karaktertrekken waar ik aan moet werken, zoals nederigheid, geduld, zachtmoedigheid en mijn gevoeligheid voor het woord van God. Terwijl ik hier doorheen bid, probeer ik mijn behoefte te herkennen en vraag ik de Heer om mij te helpen manieren te vinden om te veranderen, zodat ik met zijn geest kan wandelen en hem glorie kan brengen.

mijn gezin

Ik bid elke dag voor elk lid van mijn directe familie (vrouw en kinderen). Ik heb verschillende dingen die ik voor hen bid, maar berouw, hun persoonlijke liefde voor de Heer en persoonlijke heiligheid staan bovenaan de lijst. In de tijd dat ik voor hen heb gebeden, ben ik ervan overtuigd geraakt dat een cruciaal onderdeel van bidden voor mijn familie is bidden voor mijn rol als echtgenoot en vader. Ik ben er elke dag meer van overtuigd dat mijn voorbeeld een van de grootste invloeden in hun leven is, dus terwijl ze de Heer nodig hebben om in hen te werken, kan ik anderen niet veranderen, Ik kan alleen mezelf veranderen en een beter voorbeeld voor hen zijn van wat het betekent om hen Bijbels lief te hebben.Ik kan anderen niet veranderen, Ik kan alleen mezelf veranderen en een beter voorbeeld voor hen zijn van wat het betekent om ze Bijbels lief te hebben klik om te Twitteren

in deze lijst heb ik ook familieleden met wie ik niet elke dag contact heb, maar voor wie ik een aantal verantwoordelijkheden heb (voornamelijk als zoon, broer, oom, schoonfamilie, enz.). Ik bid voor elk van deze wekelijks, maar over het algemeen niet dagelijks.

mijn leiders

Het is gemakkelijk om dingen te vinden om te bekritiseren in leiders. Ze zijn, net als wij, mensen, zondaars en eindig. Omdat ze net als wij zijn, moeten we bidden voor onze leiders zodat ze beter zijn dan wij. Ze hebben de wijsheid en bescherming van de Heer nodig. Ze moeten groeien in de kennis van het woord van God en het goddelijke karakter, en ze hebben verantwoordelijkheden, huwelijken en gezinnen. We moeten voor al deze dingen bidden. We moeten ook gouverneurs en nationale leiders in onze lijst opnemen.

een ander belangrijk aspect van bidden voor leiders is bidden over hoe we hen respecteren, erover praten en erop reageren. We moeten gehoorzamen en ons onderwerpen aan onze leiders terwijl zij ” waken over jullie ziel.”De manier waarop wij over hen praten en waarop wij daarop reageren, beïnvloedt hen, dus moeten wij” hen dit laten doen met vreugde en niet met verdriet ” (Hebr.13:17). Dus door te bidden voor leiders, onderzoek ik vaak mijn hart en vraag ik de Heer om mij te helpen een vreugde te zijn voor mijn leiders.

mensen die ik ondersteun, vrienden en zeldzame kennissen

met deze twee groepen bid ik voor specifieke behoeften. Dit zijn bijna volledig Karakter of indirecte behoeften, hoewel huwelijken komen ook hier zwaar. Ik bid ook voor mijn rol in hun leven. Het belangrijkste verschil tussen deze drie groepen is het aantal personen in elke lijst en hoe vaak ik de lijst volledig doorloop

andere ministeries

mijn primaire focus in deze categorie is pastors in mijn land. Ik bid in de eerste plaats voor hun bediening en huwelijken, maar ik bid ook dat zij trouw zullen zijn aan de Schrift en hun liefde voor het woord van God en hun onderwerping aan het zal toenemen. Ik praat niet zo vaak met de mensen in deze groep als ik zou willen, maar ik noteer wat ze doormaken en voeg dat toe aan mijn lijst, wanneer ik van of over hen hoor.

u kunt missionarissen op deze lijst hebben staan of misschien ministeries die invloedrijk zijn geweest in uw leven. Ik heb de neiging om te bidden voor personen die invloedrijk zijn geweest in mijn leven in de zeldzame kennissen lijst. Het hebben van een focus op de bediening van anderen helpt me te herinneren dat ik een klein deel ben van een veel groter werk, hoewel ik anderen kan helpen als ze ook werken naast de Heer.

My Ministry

u hebt misschien gemerkt dat de progressie van deze categorieën van binnen naar buiten komt, of Van Mij naar de categorieën die enigszins verwijderd zijn. Ik begin met de trouw van de Heer aan mij en mijn karakter; dan werk ik mijn weg uit mijn familie naar bedieningen verder weg. Maar uiteindelijk kom ik terug naar mijn bediening. Het hebben van deze laatste helpt me te herinneren dat mijn activiteit en werk is onderworpen aan de zegen van de Heer. Het richt ook mijn aandacht op de activiteiten van de dag en wat ik moet doen. Ik kan dan bidden voor verschillende dingen die ik die dag zou kunnen hebben.

hoe uw gebedsleven te beheren met een gecategoriseerde lijst.

een gecategoriseerde gebedslijst helpt onze gebedstijd gefocust te houden. Uw set van categorieën kan anders zijn, omdat je een andere focus. Elke categorie heeft een specifieke set van dingen om voor te bidden. De meeste lijsten hebben slechts een klein aantal items in het, maar sommige (vrienden en zeldzame kennissen in het bijzonder) hebben tientallen mensen vermeld. Dus hoe om te gaan met al deze mensen en behoeften?Een gecategoriseerde gebedslijst helpt onze gebedstijd gefocust te houden Klik om te Tweet

zeker als we elke dag voor elke persoon zouden bidden, zouden we elke dag meerdere uren in gebed doorbrengen. Het zou echter gemakkelijk zijn om de integriteit van ons gebedsleven te verliezen als we snel dezelfde dingen bidden voor elke persoon. Als dit gebeurt, bidden we niet meer; ons gebed wordt een rote of bijna een gezang.

sommige categorieën gebruik ik

om dit te voorkomen, bid ik elke dag voor een bepaald aantal items in elke categorie, en probeer ik goed te bidden voor wat er ook opduikt. Hier is hoeveel van elk item Ik bid voor – dit is een kwestie van voorkeur, dus uw behoeften zullen anders zijn.

  • Thanksgiving-1 item per dag
  • persoonlijke godsvrucht-1-2 items
  • mijn familie – mijn vrouw en kinderen dagelijks, en twee anderen roteerden in met wisselende frequentie. Sommige mensen bid ik vaker dan anderen.
  • mijn leiders – 2 mensen
  • mensen aan wie ik onderminister ben – hangt af van mijn ambtsbelasting
  • vrienden – 3 mensen of koppels
  • zeldzame kennissen – 2 mensen of koppels
  • andere ministeries – 2 mensen
  • mijn Ministerie – 1 lijst item plus items van mijn dag die in mijn gedachten zijn.

elke dag bid ik slechts voor ongeveer 15 dingen, ook al heb ik tientallen items op de lijst. Hoewel dit niet klinkt als veel, het betekent dat ik bid voor al mijn leiders en alle familieleden op mijn lijst elke week, omdat dit niet lange lijsten zijn. De langere lijsten krijg ik door ten minste een keer per maand. Het is echter gemakkelijk om het aantal items waarvoor ik bid aan te passen uit elke lijst. Het aanpassen van het aantal items verandert het tempo waarmee ik door elke lijst.

uw gebedslijst in een notitieboekje houden

met behulp van een lijstgebaseerd systeem als dit kan eenvoudig op papier worden gedaan. Neem een notebook en gebruik een aparte pagina voor elke categorie. Vervolgens een lijst van elk item voor die categorie op de juiste pagina. Als je voor elk item bidt, plaats je er een teken of een teek naast, zodat je weet waar je in die lijst bent. Houd de markeringen in een kolom (teken zelfs een lijn tussen hen), zodat u gemakkelijk kunt bijhouden waar u bent tot en vind de volgende items in de lijst. Kruis items af als de Heer antwoordt. Misschien moet je noteren hoe het werd beantwoord.

Als u dit in een boek doet, wilt u uw pagina ‘ s regelmatig vernieuwen, omdat items komen en gaan als de Heer antwoordt en veranderingen nodig heeft. Maak daarom van de gelegenheid gebruik om uw gebedslijst op een maandelijkse of driemaandelijkse basis te herzien, en maak een nieuwe versie van uw lijst op nieuwe pagina ‘ s. Het bijhouden van een schriftelijk verslag kan zorgen voor een interessante en bemoedigende periodieke herziening in de tijd.

uw gebedslijst bewaren op uw mobiele apparaat

Als u een smartphone of tablet hebt, kunt u PrayerMate proberen, een gratis app geschreven door Andy Geers. PrayerMate is een goed geschreven app die categorieën gebruikt en zelfs kunt u zich abonneren op gebedslijsten voor verschillende bedieningen.

Er zijn verschillende voordelen van het gebruik van PrayerMate. Een van de beste is dat u items kunt toevoegen aan uw gebedslijst waar u ook bent door het openen van de app en gewoon tikken op de “+” knop om een nieuw item toe te voegen. U kunt instellingen voor elke lijst maken om automatisch in te stellen voor hoeveel items er elke dag moeten worden gebeden, en het is gemakkelijk om een item zo in te stellen dat het elke dag of op bepaalde dagen van de week aan uw lijst wordt toegevoegd. Items kunnen automatisch archiveren, wat handig is als u bidt voor tijdgevoelige gebeurtenissen. Als u klaar bent met bidden voor een item, kunt u het ook handmatig archiveren.

ten slotte kunt u een back-up maken van uw gebedslijst door deze te exporteren naar Dropbox (en deze te importeren naar een nieuw apparaat als u dat wilt), en zelfs met een wachtwoord beveiligen-iets wat u niet gemakkelijk kunt doen met een papieren gebedslijst.

Ik raad PrayerMate vaak aan omdat het veel management voor je doet, waardoor je vrij bent om je te concentreren op hoe je hart je ervan weerhoudt om te bidden, regelmatig te bidden en lijstitems toe te voegen.

conclusie

Het creëren en onderhouden van een gebedslijst is een discipline, maar het heeft ook tal van voordelen. Wanneer u de lijst echter opgesplitst in categorieën en items, wordt het gemakkelijker om te beheren omdat de lijsten klein en gericht zijn. Kleine lijsten met focus zijn gemakkelijker te onderhouden, omdat we elke lijst op de juiste manier kunnen beheren en prioriteren. Een goed onderhouden gebedslijst is een hulpmiddel waarop u kunt vertrouwen om uw gebedsleven fris te houden. Dit helpt ons om mensen te worden die betrouwbaar en trouw bidden.