Articles

Salmon Creek Falls

Salmon Creek Falls er en annen av de må – se fossene når vi er ute og om touring Big Sur Kysten. ikke bare var denne fossen gushing med pålitelig flyt (minst Om Våren), men falt over 100ft i høyden, og den hadde en minneverdig form ved at hovedfallet besto av et par sammenhengende segmenter.

Salmon_Creek_Falls_019_03202010 - Salmon Creek Faller med sunn flyt På Våren
Salmon Creek Faller med sunn flyt På Våren

idere var dette en av de gratis veikantfossene som tvang oss til å trekke over og ta en nærmere titt (spesielt hvis vi skjedde å være på vei sørover på hwy 1).Det var enten det, eller vi ville bli tvunget til å trekke over bare for å tilfredsstille vår nysgjerrighet om hvorfor så mange biler ble parkert her (spesielt hvis vi dro nordover På Hwy 1).

Salmon Creek Falls – økende i popularitet

Julie og Jeg sverger At Salmon Creek Falls hadde økt i popularitet gjennom årene fordi vi fortsatt kunne huske da vi var en av en håndfull mennesker her (ofte har det til oss selv). Men på besøk I Mars 2010 var det overfylt her med noen mennesker som chilte ut på toppen av fossen mens mange andre mennesker var rock scrambling for å få det bildet foran fossen.

Salmon_Creek_Falls_040_03202010 - Ser opp mot Toppen Av Salmon Creek Falls hvor folk var chilling ut i mellom fossen konvergerende segmenter under en gigantisk stein's converging segments beneath a giant boulder
Ser opp mot toppen Av Salmon Creek Falls hvor folk var chilling ut i mellom fossen er konvergerende segmenter under en gigantisk stein
konvergerende segmenter under en gigantisk boulder

heck, selv de ganske Store Pullouts Var Helt Fulle Av Biler.Faktisk, På vårt siste besøk i 2018 mot slutten Av En stygg Tørr Sesong, var Salmon Creek fortsatt flytende (om enn veldig lett).

og til tross for slike dårlige fossforhold var det fortsatt en håndfull mennesker som sjekket ut fossen. Under vår lavsesong flyt erfaring, vi så mer av en segmentert dual strand i motsetning til en conjoining par fosser.

Salmon_Creek_Falls_039_11162018 - Salmon Creek Falls flyter fortsatt på slutten av en veldig stygg tørr sesong i November 2018 sett fra nærliggende en liten 'hule' bestående av fallne steinblokker'cave' composed of fallen boulders
Salmon Creek Falls flyter fortsatt på slutten av en veldig stygg tørr sesong i november 2018 sett fra nærliggende en liten ‘hule’ bestående av fallne steinblokker

Likevel Var Det Fortsatt Nok Volum I Salmon Creek For Å Produsere Reflekterende Dammer og Mindre Kaskader som sprang inn i dem.Kanskje det høye volumet av besøkende på vårt 2010-besøk hadde noe å gjøre med det faktum at var her sent på ettermiddagen da ettermiddagssolen kastet gunstig bakgrunnsbelysning på Salmon Creek Falls. Men om morgenen (da vi hadde besøkt fossen i hvert av våre første besøk), kan det være roligere fordi vi fant oss selv å se direkte mot solen (veldig dårlig for bilder).

Betrakt det som en av de avvikene der det er spesielt vanskelig å få det perfekte bildet postkort øyeblikk uten folkemengdene og med god belysning.

Salmon_Creek_Falls_002_03292003 - morgen utsikt Over Salmon Creek Faller I Mars 2003
morgen utsikt Over Salmon Creek Faller I Mars 2003

jeg antar det er en av de tingene hvor du ikke kan ha kaken din og spise den også!

En annen konsekvens av den økende populariteten til fossen var at vi la merke til noen juvenile tre graffiti nær selve fossen.

Dette var noe vi ikke la merke til før, men de er for det meste av treskjæring vandalisme variasjon. jeg vet ikke om det er lovlig å leir her, men de to første gangene vi har kryptert til fossen (i separate år), har vi sett folk kaste telt og leir.

Salmon_Creek_Falls_035_03202010 - tre graffiti
tre graffiti

Faktisk fant vi dere selv tips-toeing forbi disse folk kommer nærmere fossen om morgenen.

Scrambling nærmere Salmon Creek Falls

scramble Til Salmon Creek Falls begynte på sørsiden av broen på hårnål sving buet rett før gulch som inneholdt fossen.

Derfra førte en ganske åpenbar bruksspor bak brun skilting nærmere fossen.

etter ca 5 til 10 minutters gange så vi en skiltet gaffel hvor stien rett fram gikk nærmere bunnen faller.

Salmon_Creek_Falls_004_03202010 - Poison oak flankerer den korte stien for å komme nærmere Salmon Creek Falls
Poison oak flankerer den korte stien for å komme nærmere Salmon Creek Falls

i mellomtiden fortsatte stien til høyre opp mot toppen av fossen og utover.

i jakten på fossen forsvant stien ganske mye rundt noen store steinblokker og små alkover eller «grotter».

for å få tilgang Til Salmon Creek og en mer frontal utsikt over fossen, måtte vi krype ned de steinete bankene.

og som vi gjorde det, vi måtte være bevisste på giften eik flankerer stien som de var overalt!

Myndigheter

Salmon Creek Falls ligger I Los Padres National Forest nær Big Sur I Monterey County, California. Det administreres av USDA Forest Service. For mer informasjon, spørsmål og nåværende forhold, kan du besøke deres hjemmeside.

PHOTOSDIRECTIONSVIDEOMORE INFO
Salmon_Creek_Falls_003_11162018 - Ser mot den siste delen av solfylte åssiden på sen ettermiddag av vårt besøk i November 2018 Til Salmon Creek Falls
salmon_creek_falls_004_11162018 - ser tilbake på den svingete highway 1 fra salmon creek trailhead under vårt besøk i november 2018
Salmon_creek_falls_008_11162018 - skilting På Sørsiden av salmon creek markerte veien til salmon creek falls samt noen primitive campingplasser lenger bort det sett under vårt besøk i November 2018Salmon_Creek_Falls_009_11162018 - Ser tilbake på hårnålssvingen På Highway 1 fra Trailhead I Salmon Creek akkurat da vi startet oppstigningen i November 2018
salmon_creek_falls_011_11162018-julie på salmon creek stien flankert av litt mindre overvekst I Haleenden Av Den Tørre Årstiden I November 2018
salmon_creek_falls_014_11162018-på vårt siste besøk i november 2018 la vi Merke Til Dette Skiltet Som Vi Ikke Husket Var Der Før. Uansett, dette var der fossen stien forgrenet seg til venstre mens den andre stien klatret høyere og til høyre't recall was there before. Either way, this was where the waterfall trail branched off to the left while the other trail climbed higher and to the right
Salmon_Creek_Falls_016_11162018 - Dette virvar av store steinblokker var der stien ganske mye forsvant, og vi måtte rykke lavere for å få en tilfredsstillende utsikt Over Salmon Creek Falls i November 2018
salmon_creek_falls_019_11162018 - ser fremover på salmon creek falls i lav flyt under vårt besøk i november 2018, Som Faktisk Overrasket Oss Med Tanke På At Vi Halvparten Forventet At Dette Faller Å Være tørr
Salmon_Creek_Falls_022_11162018 - Slik så Salmon Creek Falls ut mot slutten Av Tørketiden i November 2018
Salmon_Creek_Falls_029_11162018 - Nærmere blikk mellom et virvar av store steinblokker mot Slutten av Sesongen. salmon creek falls i lav flyt fra tilbake i november 2018
Salmon_creek_falls_031_11162018 - en annen bred og nærbilde titt på salmon creek falls under vårt besøk i november 2018
salmon_creek_falls_034_11162018-ser tilbake på Virvar Av Steinblokker Og mini-grotter nedstrøms Av Salmon Creek Falls som sett i November 2018
Salmon_Creek_Falls_038_11162018 - Kontekstuell titt På Salmon Creek Falls Fra en overhengende stor stein fron det som sett i November 2018
salmon_creek_falls_039_11162018 - dette var så nær salmon creek falls som jeg var villig til å komme med sin tørre sesongflyt i november 2018Salmon_creek_falls_043_11162018 - dette var en av de 'grottene' som vi tilfeldigvis på salmon creek falls under Vårt besøk i november 2018'caves' that we chanced upon at Salmon Creek Falls during our November 2018 visit
Salmon_Creek_Falls_045_11162018 - Overskriften tilbake på stien vil ta oss tilbake Til Hwy 1 etter å ha fylt Oss Av Salmon Creek Falls i November 2018
Salmon_Creek_Falls_046_11162018 - Ser mot Hwy 1 og pullout as vi var tilbake til motorveien etter å ha hatt vår fylle av salmon creek Falls I November 2018salmon_creek_falls_051_11162018 - holde til høyre for hårnål sving på hwy 1 som vi kom tilbake til parkert bil på vår november 2018 Besøk Til Salmon Creek Falls
Salmon_Creek_Falls_001_03202010 - Salmon Creek Falls var synlig Fra Hwy 1 da vi dro sørover under vårt Besøk I Mars 2010Salmon_Creek_Falls_009_03202010 - sammenslåingen av to fosser som flyter godt på Salmon Creek da Vi nærmet Oss Den I Mars 2010
Salmon_creek_falls_022_03202010 - kontekstuell titt over Stupebassenget av salmon creek falls i sunn flyt som sett i mars 2010
Salmon_creek_falls_042_03202010 - parkerte biler fylt opp pullout på salmon creek falls under vår mars 2010 besøk
Salmon_Creek_Falls_011_03292003 - Nærbilde av det største stupet Av Salmon Creek Falls som sett I Mars 2003
Salmon_Creek_Falls_001_scanned_03312001 - Ser mot Salmon Creek Falls fra hårnål slå på hwy 1 under vårt første besøk tilbake i mars 2001Salmon_creek_falls_002_scanned_03312001 - hvordan salmon creek falls så ut i mars 2001

For Å Komme Til Salmon Creek Falls, Hadde Vi Først for å gjøre den lange kjøreturen fra los angeles til ragged point like nord for San Simeon (omtrent 250 miles eller 5 timers kjøretur). jeg er sikker på at det er litt av en kortere kjøretur For Bay Area Innbyggere som kommer fra si San Francisco (193 miles eller under 5 timers kjøring) Eller San Jose (146 miles eller ca 3,5 timers kjøring).

Salmon_Creek_Falls_002_11162018 - Ser tilbake På Hwy 1 fra pullout før scramble Til Salmon Creek Falls
Ser tilbake På Hwy 1 fra pullout før scramble Til Salmon Creek Falls

når vi dro nordover på hwy 1 forbi grenda ragged point, Begynte Veien Å Vind Mye Mer. På omtrent 6 miles nord for Ragged Point så vi etter en bro som spenner Over Salmon Creek med en rettferdig parkeringsplass på nordsiden av broen. Denne broen var omtrent 19 miles sør for Limekiln State Park, hvor Det er mye lettere å få øye På Salmon Creek Falls fra veien og bli tvunget til å trekke over i nevnte parkeringsplass.

Finn Et Sted å Bo

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

fiksert på fossen fra et synspunkt som krevde litt scrambling for å komme til

sjekke ut en delvis utsikt over fossen i tørr sesong fra forsiden av en liten hule

Relaterte Topp 10 Lister

Ingen Innlegg funnet

Ressurser For Reiseplanlegging

Nærliggende Overnattingssteder

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

Utvalgte Bilder og Attraksjoner i Nærheten

Big_Sur_030_03202010 - under den svingete stasjonen Opp Hwy 1 Til Salmon Creek Falls, var det nok av steder å trekke over og beundre den robuste kysten Av Big Sur
under den svingete stasjonen opp hwy 1 til salmon creek falls, Var Det Mange steder å trekke over og beundre den robuste kysten av big sur
ragged_point_009_jx_11162018 - Big Sur er et fantastisk sted å fange solnedgangen midt i kystlinjens robuste skjønnhet. Vi tok dette bildet da Vi kom tilbake til Ragged Point fra Salmon Creek Falls's rugged beauty. We took this shot as we were returning to Ragged Point from Salmon Creek FallsBig Sur Er Et fantastisk sted å fange solnedgangen midt i kystlinjens robuste skjønnhet. Vi tok dette bildet som vi var tilbake Til Fillete Punkt Fra Salmon Creek Falls
Elephant_Seal_Rookery_019_11182018 - Elefantsel Rookery bare noen få minutter sør For Fillete Punkt var en skikkelig godbit da vi fikk se Selene I deres naturlige Habitat Langs den sørlige big sur-kysten
the elephant seal rookery bare noen få minutter sør for ragged point var en skikkelig godbit da vi fikk se selene i deres naturlige habitat langs den sørlige big sur-kysten

Merket med: big sur, monterey, bay area, central coast, california, foss, ventana, los padres, gorda, ragged point

Besøkende Vurderinger av Denne Fossen:

Ingen brukere har sendt inn en skrive-opp / gjennomgang av denne fossen

Har du har du vært i a waterfall? Send inn en skrive opp / gjennomgang og dele dine erfaringer eller inntrykk

Gjennomgå En Foss

Nærmeste Fossefall

Waterfaller Nyhetsbrev

Waterfaller Nyhetsbrev er der vi kuratere vell av informasjon På World Of Waterfalls hjemmeside og levere den til deg i bite-sized biter i innboksen din. Du får også eksklusivt innhold som…

• Waterfall Wednesdays
  • Insider Tips
  • Bruker-innsendt Waterfall Skrive Opp I Måneden
  • og de siste nyhetene og oppdateringene både på nettsiden så vel som rundt den fantastiske verden av fossefall

Abonner På Waterfaller Nyhetsbrev og gi Meg Waterfall Wednesdays!

Prosessen med Hvordan Jeg Tjener Inntekt Dele Min Lidenskap Gjennom Levde Erfaringer