Review: Fall Out Boy – Lake Effect Kid

fall-out-boy-2018

Het is een cliché op dit moment voor bands om te proberen hun roots te herontdekken of hulde te brengen aan hun geboortestad. Echter, Fall Out Boy ‘ S Lake Effect Kid EP is een van de weinige die echt voelt. Kort als het mag zijn, deze drie nummers vormen niet alleen een liefdesbrief aan Chicago, ze bieden een korte geschiedenis van de band evoluerende geluid. Wat gemakkelijk een snelle gimmick had kunnen zijn is eigenlijk een bijna essentieel stuk dat snel en onvervalst Fall Out Boy laat zien aandacht te besteden aan hun eigen erfenis.

U kunt Lake Effect Kid kopen of streamen op Apple Music.

“Lake Effect Kid” is een B-kant die de rondes al geruime tijd online maakt. Zonder een goede release of context, kan het gemakkelijk zijn om over het hoofd. Ik heb vaak genoten van het lied, maar begreep waarom het was gesneden uit Infinity On High of Folie à Deux. Echter, deze nieuwe mix klinkt meer verfijnd en compleet. In combinatie met” City in a Garden ” krijgt het nummer meer body, context en hart.”City in a Garden”, hoewel het een Chicago-centric love fest kan zijn, is misschien wel Fall Out Boy ’s meest toegankelijke en zangbare single sinds”Thnks fr th Mmrs”. “City in a Garden” is voor Chicago wat Jason Mraz en de Red Hot Chili Peppers voor Californië zijn. Hoewel het geluid klinkt als een ballad van een oudere release, maken de synth en beat duidelijk deel uit van FOB ‘ s nieuwe tijdperk. “City in a Garden” weet bijna elk aspect van Fall Out Boy dat een persoon verliefd zou kunnen doen worden op de band te omvatten.

Lake Effect Kid ‘ s grootste kracht is hoe reflecterend het is, terwijl het nog steeds doorgaat voor de band. “Lake Effect Kid” is de pop punk oudere fans hebben hunkering voor jaren. “City in a Garden” is het soort popnummer dat de band een paar jaar geleden nog niet had kunnen schrijven zonder de ervaring die ze nu hebben. Ondertussen gaat afsluiter “Super Fade” verder met experimenteren op een plek die de stroom van een volledig album niet zal verpesten. “Super Fade”, die zwaar leent van de tweedelige single “Young and Menace”, klinkt als een slip-up van een nummer. Echter, deze EP is de ideale plek om de kinks van deze stijl van songwriting uit te werken.

Lake Effect Kid is niet alleen een hommage aan Chicago, Het is ook een hommage aan hun werk in het verleden. De EP is een antwoord voor iedereen die beweert dat de band de laatste paar albums uitverkocht is. Even spannend, het toont Fall Out Boy ‘ s bereidheid om terug te kijken op zichzelf met dezelfde eerbied en enthousiasme ze hebben laten zien wanneer ze vooruit kijken.

door Kyle Schultz

kyle_catKyle Schultz is de hoofdredacteur van It ‘ s All dead en heeft als gamejournalist gewerkt bij Structure Gaming. Hij woont in Chicago en maakt een verdomd goede appeltaart.