Storyist (pentru Mac) Review

Dacă doriți o aplicație dedicată de scriere care are puterea unui procesor de text, Storyist pentru Mac poate fi cel mai bun pariu. Storyist are opțiuni de formatare din belșug, inclusiv foi de stil, care ajută scriitorii să creeze o lucrare formatată în mod constant. De asemenea, are toate instrumentele de care ar avea nevoie un scriitor de formă lungă, cum ar fi o vizualizare de plută, foldere pentru note de complot și dezvoltarea personajelor și așa mai departe. Această aplicație numai pentru Mac costă ceva mai mult decât cel mai apropiat concurent al său, Scrivener, care este alegerea editorilor. Pentru o aplicație Mac mai redusă, încercați în schimb Ulysses, o altă alegere a editorilor. Scriitorii profesioniști de scenarii pot găsi că proiectul Final, care este mult mai scump, este o opțiune mai bună datorită formatării automate mai avansate a scripturilor.

prețul și platforma Storyist

Storyist, acum în versiunea 4, este disponibil pe dispozitivele mobile macOS și Apple. Aplicațiile se vând pentru o taxă unică în loc de o rată de abonament recurentă.

pe Mac, Storyist vinde pentru $59. Îl puteți descărca din App Store și puteți utiliza o încercare gratuită timp de 14 zile (nu este necesar un card de credit) înainte de a decide dacă doriți să îl achiziționați. Dacă decideți să-l păstrați, veți plăti pentru a face upgrade în aplicația.

aplicația iOS se vinde separat și folosește același model: descărcați gratuit; Utilizați timp de 14 zile gratuit; plătiți în aplicație dacă doriți să faceți upgrade. Prețul pentru aplicația mobilă este de 19,99 USD. Dacă dețineți o versiune anterioară a aplicațiilor, sunteți eligibil pentru o actualizare redusă.

produse similare

Scrivener 3
alegerea editorilor' choice

Scrivener

Ulise (pentru Mac)
alegerea editorilor' choice

Ulise

proiect final
alegerea editorilor' choice

proiect final

iA scriitor (pentru Mac)

ia scriitor

Blurt

Blurt

read blurt review

writeroom (pentru Mac)

writeroom (pentru Mac)

copie focalizată (pentru Mac)

securitate (pentru Mac)

storyist nu are aplicații pentru Windows, Android sau web. Dacă aveți nevoie de o aplicație de scriere multiplă platformă, Scrivener oferă aplicații Pentru Windows, Mac și iOS. iA Writer are, de asemenea, mai multe aplicații (Android, iOS, macOS, Windows), dar este o aplicație mai ușoară în ceea ce privește caracteristicile.

povestitor general

cum se compară prețurile povestitorului?

prețurile Storyist sunt pe partea scăzută a mediei atunci când sunt măsurate față de alte aplicații similare de scriere. Scrivener percepe 49 USD pentru aplicația desktop. iA Writer costă 29,99 USD, dar rețineți că este relativ ușor. Ambele aplicații se vând pentru taxe unice. Cumpărați licența software și o dețineți pe termen nelimitat.

Ulysses s-a îndreptat spre prețurile abonamentelor. Costă 4,99 USD pe lună, 10,99 USD timp de șase luni sau 39,99 USD pe an.

există câteva aplicații de scriere care costă considerabil mai mult. Proiectul Final, care este un standard industrial în scenariu, se vinde cu 249,99 USD. Script Studio costă 199,95 USD. Ambele aplicații se concentrează într-adevăr pe scenariu mult mai mult decât pe proză.

ce este nou în Storyist 4?

Dacă ați folosit Storyist înainte, există trei modificări demn de remarcat în versiunea 4. Pentru început, acum acceptă modul întunecat (pentru macOS Mojave și mai târziu). Storyist comută la modul întunecat dacă aveți Mac-ul setat la aspect întunecat în setările generale. De asemenea, puteți activa modul întunecat la nivelul aplicației dacă doriți să păstrați orice altceva pe computer în aspect luminos.

a doua modificare este mai multe opțiuni pentru exportul PDF. Acum Puteți selecta părți ale manuscrisului pe care doriți să le compilați și să le exportați. Dacă doriți să trimiteți pagina de titlu și exemple de capitole numai unui agent sau unui grup de lectură, puteți face PDF-ul potrivit cu ușurință.

Third este o nouă comandă go-to pentru navigarea rapidă la diferite proiecte și părți ale muncii dvs. Apăsați command + ‘ pentru a obține o căutare în aplicație care arată similar cu căutarea Spotlight a Mac. Tastați câteva litere pentru proiectul sau capitolul pe care doriți, la fel cum ați face cu Spotlight Search, și să-l sari.

Storyist du-te la comanda

Noțiuni de bază

descărcarea și instalarea aplicației Storyist nu durează deloc. Când îl lansați, Storyist oferă câteva modalități de a începe. Puteți crea un nou proiect de la zero, puteți utiliza un șablon pentru a începe un nou proiect, puteți citi un ghid care vă parcurge unele dintre funcțiile aplicației sau puteți vizita site-ul Storyist pentru tutoriale aprofundate.

există o sugestie de șablon subțire: roman, scenariu și scenă. Puteți încărca șabloane sau puteți crea propriile dvs., dar dacă doriți o aplicație care să vină cu o varietate mai largă, Scrivener are mai multe. Se adresează nu numai Scriitorilor de ficțiune, ci și autorilor de cărți de non-ficțiune, academicienilor care lucrează la lucrări profesionale, drame radio, filme documentare și multe altele.

aplicațiile de scriere dedicate se încadrează în general în două categorii: cele care acceptă Markdown și cele care utilizează formatarea WYSIWYG (ceea ce vedeți este ceea ce obțineți). Markdown este un limbaj de codificare foarte mic folosit pentru a aplica formatarea fără a fi nevoie de o grămadă de meniuri și ferestre. Dacă ați pus vreodată asteriscuri *în jurul cuvintelor * pentru a le face îndrăznețe, acesta este Markdown. Unii scriitori preferă Markdown formatarea WYSIWYG, deoarece consideră că este mai puțin distrag atenția. Cu mai puține meniuri vin mai puține opțiuni și nici o șansă de a obține pierdut în gândire uita la șase duzini de opțiuni de caractere.

Storyist folosește formatarea WYSIWYG, ceea ce îl face mai aproape de un procesor de text office Suite-grad decât multe alte aplicații de scriere. Când utilizați Storyist, veți obține un panou complet de formatare în partea dreaptă a editorului. Aceasta susține, de asemenea, foi de stil. Puteți crea și salva propriile foi de stil, ceea ce face mai ușoară formatarea consecventă a unei întregi lucrări. Storyist vă oferă, de asemenea, controlul asupra altor tipuri de stil de pagină, cum ar fi opririle filelor, marginile, liniuțele, spațierea liniilor, numerele paginilor și anteturile și subsolurile. Scrierea aplicațiilor care se numesc „fără distragere” sau „minimaliști” nu au de obicei aceste instrumente. Dacă este mai bine să ai este o preferință personală.

arata si se simt

design de interfață și stilul uite până la data de. În timp ce Storyist nu este deosebit de șmecher, este mai plăcut decât UI-ul lui Scrivener, care arată ca vintage-ul anilor 2000.

partea stângă a ferestrei de editare conține un organizator de proiect, cunoscut și ca vizualizare bibliotecă sau fișier-folder. Scriitorilor care creează lucrări mai lungi, cum ar fi cărțile, le place adesea să poată vedea o bibliotecă în contextul mediului de scriere, deoarece le permite să tragă și să arunce fișiere în diferite foldere pe măsură ce își revizuiesc și modelează manuscrisele. Multe aplicații care se descriu ca fiind „fără distragere”, cum ar fi iA Writer și Writebox, nu includ deloc o bibliotecă. Aplicațiile care au biblioteci, inclusiv Storyist, vă permit să ascundeți panoul bibliotecii din vizualizare sau pur și simplu să treceți la un mod pe ecran complet pentru a scăpa de toate ferestrele, meniurile și opțiunile străine, astfel încât să nu vă distragă atenția în timp ce scrieți. Aș prefera să am o bibliotecă și să o pot ascunde decât să nu am deloc.

aplicațiile pentru scriitori includ de obicei o funcție de numărare a cuvintelor și multe vă permit, de asemenea, să setați un obiectiv sau un număr de cuvinte țintă. Cu Storyist, puteți seta un obiectiv word pentru întregul proiect, precum și un obiectiv zilnic de scriere.

stilul scenaristului

caracteristici avansate

mi-am găsit drumul în jurul povestitorului cu puțin efort. Nu este greu să te pregătești și să începi să scrii rapid. Cu cât am folosit mai mult Storyist, cu atât am găsit mai mult să explorez.șabloanele Storyist, deși puține la număr, sunt mai bogate decât cele găsite în majoritatea celorlalte aplicații de scriere, deoarece sunt prepopulate cu foi de stil.

șablonul de scenariu este un bun exemplu. Acest fișier este preîncărcat cu foi de stil pentru acțiune, caractere, dialog, paranteze și titluri de scenă. De asemenea, face presupuneri destul de inteligente despre foile de stil pe care să le aplicați atunci când începeți o nouă linie. De exemplu, într-un scenariu, o linie de dialog urmează de obicei sub numele unui personaj. Dacă tastați numele unui personaj și introduceți, Storyist vă bate la pumn aplicând automat stilul de dialog la următoarea linie. Dacă este greșit, îl puteți schimba.

într-un scenariu profesionist, formatarea este extrem de importantă și trebuie făcută la standardele industriei, astfel încât întregul echipaj de producție să știe ce este în scenariu. Numele personajelor, atunci când preced dialogul, apar cu majuscule și centrate. Liniile de dialog sunt, de asemenea, centrate, dar folosesc reguli obișnuite pentru majuscule și minuscule. Aceste detalii și multe altele trebuie să fie exacte.

proiectul Final are caracteristici foarte asemănătoare, dar sunt mai avansate. În proiectul Final, aplicația nu numai că ghicește ce tip de linie va urma, ci și ce veți scrie atunci când este un nume de personaj sau o setare de scenă care a fost folosită înainte. Tastați litera ” i „pe o linie pentru o scenă și se va completa automat” INT.”însemnând interior. Dacă ați avut deja o scenă interioară într-o casă de la piscină și tastați „p” în continuare, va sugera automat și aceste informații. În timp ce Storyist are și câteva presupuneri de tip înainte, doar proiectul Final compilează o listă cu toate personajele, toate setările scenei și așa mai departe pentru tine.

o altă caracteristică avansată a povestitorului este cardurile Index. Cu toate acestea, acest lucru nu este unic, deoarece atât proiectul Final, cât și Scrivener au ceva similar. Cardurile Index sunt exact ceea ce sună. Ele imită cărțile de note fizice, pe care scriitorii le folosesc uneori pentru a cartografia o poveste. Fiecare carte conține o scenă, iar scriitorul rearanjează scenele mutând fizic cărțile în jur până când povestea se reunește în ordinea dorită de scriitor. Puteți vizualiza cărțile index Storyist pe cont propriu sau le puteți vizualiza alături de fereastra de editare pentru a vă ghida în timp ce scrieți.

Similar cu cardurile Index, foile de poveste sunt un alt tip de material de referință pentru scrierea dvs. Ele sunt un loc pentru a păstra note detaliate despre lucrare. Storyist include câteva tipuri diferite de foi de poveste pentru stocarea informațiilor despre complot, caracter, setare și așa mai departe. Foile sunt ca niște formulare pe care le completați cu detalii și sunt complet personalizabile.

Storyist plot points

salvarea și partajarea

Storyist face o treabă mediocră cu istoriile versiunilor. Salvează o copie a lucrării dvs. de fiecare dată când deschideți un proiect și o dată pe oră altfel. Având în vedere că nu este imposibil să salvați automat un fișier la fiecare apăsare de tastă, așa cum face Evernote, nu există niciun motiv pentru care Storyist sau orice altă aplicație de scriere nu ar trebui să fie ținută la acel standard. Singurul aspect câștigător al istoricului versiunilor Storyist este capacitatea de a salva oricând o versiune și de a o numi. Fiind capabil să-l numiți înseamnă că puteți restaura cu ușurință ceva pe care l-ați salvat intenționat, mai degrabă decât să Cerneți printr-un teanc de fișiere și să le priviți prin ștampila sau conținutul de timp și dată pentru a afla cel potrivit pentru restaurare.

scriitorii Doresc de obicei să-și exporte lucrările într-un format util pentru publicare, indiferent dacă intenționează să publice online sau tipărit. Storyist are opțiuni pentru exportul într-o gamă bună de formate, inclusiv DOCX, HTML, RTF, TXT, precum și SCRIV (Scrivener), FDX și FCF (Final Draft) și alte câteva. De asemenea, are opțiuni pentru exportul în formate ePub și Kindle pentru cărți electronice.

ce lipsește

În general, scrierea aplicațiilor nu vă permite să colaborați cu ușurință cu coautorii. Există câteva aplicații de scriere care se apropie de potrivirea Google Docs atunci când vine vorba de colaborarea în timp real. WriterDuet vine în minte, deși este prea scump. Proiectul final susține o anumită cantitate de colaborare, dar este foarte restrictiv. Un singur colaborator poate avea putere de editare la un moment dat. Dacă utilizați Storyist sau aproape orice altă aplicație de scriere de acest gen, vă puteți săruta visul de a vă lua rămas bun de coautorizare sincronă în timp real.

dacă scrieți cu un partener și doriți să lucrați împreună în timp real, s-ar putea să rămâneți cu Google Docs sau chiar Microsoft Word sau Apple Pages, deoarece toate gestionează coautorul mai bine decât orice aplicație de scriere pe care am văzut-o.

obstacolul principal pentru funcțiile de colaborare adevărate în scrierea aplicațiilor este să le facă să ofere propriile sincronizări și stocare. Fără sincronizarea și stocarea nativă, colaborarea este dificil de suportat. Există și alte avantaje pentru a oferi stocare și sincronizare. În primul rând, autorii nu ar trebui să-și aducă propriul serviciu de stocare online pentru a putea utiliza aplicații mobile. De asemenea, ar fi mai ușor pentru acești dezvoltatori de aplicații să construiască și o versiune de aplicație web a produselor lor, o altă caracteristică care lipsește notoriu. Nu lipsește doar din Storyist, minte, ci din aproape toate aplicațiile pentru scriitori.

o aplicație pentru scriitorii care iubesc formatarea

Storyist este o aplicație excelentă pentru scriitori, în special pentru cei care nu doresc să renunțe la formatarea bogată. Acesta include instrumentele potrivite pentru producerea muncii profesionale. Scrivener este aplicația cea mai strâns comparabilă și are un picior pe Storyist din câteva motive. Scrivener este atât pentru Mac, cât și pentru Windows, în timp ce Storyist este doar pentru Mac. Puteți instala Scrivener pe toate mașinile din gospodărie cu o singură licență. Costă mai puțin și include mai multe șabloane.

dacă vă aflați în tabăra mai puțin-este-mai mult, Storyist poate fi prea stimulant vizual și distrage atenția. Ulysses nu este. este mai redus, menținând în același timp un set amplu de caracteristici, deși este doar pentru Mac. Utilizatorii de Windows ar putea încerca yWriter în schimb.

în cele din urmă, scenariștii profesioniști vor prefera probabil proiectul Final în locul povestitorului, deoarece este mai capabil și are mai multe șabloane pentru acea profesie. Storyist este un fin runner-up, cu toate acestea, și care aspiră scenariști pe un buget strans vor găsi că pot obține cu Storyist până când ajung la ligile mari.

Storyist (Pentru Mac)

4.0
Storyist (Pentru Mac)

vezi
$59.99 la Apple.com
MSRP $59.99

Pro

• interfață curată și clară.
  • Includes tools for storyboarding, outlining, character sheets.
  • Good exporting and importing options.

Cons

• No collaboration features.
  • Mediocre auto-save functionality.
  • Few templates.
  • Apple-only.

Vezi mai multe

linia de jos

Storyist pachete puterea unui procesor de text complet într-o aplicație dedicată scriitori. Este excelent pentru utilizatorii Apple care doresc mai multe funcții decât oferă aplicațiile fără distragere.