Articles

8 korte gebeden voor dagelijkse begeleiding

Er zijn momenten waarop we ons in situaties bevinden en ons afvragen of God oplet. We kunnen ons zelfs depressief of alleen voelen. We kunnen problemen hebben met het waarnemen van Gods aanwezigheid. Deze punten zijn wanneer we echt Gods hulp en leiding nodig hebben. Er zou veel troost moeten zijn te weten dat waar je ook gaat, God is daar met je en we kunnen toegang krijgen tot God door middel van gebed. Een goede tijd om te bidden is in de ochtend. Als je wakker wordt, kunnen je geest en hart echt zwaar aanvoelen, vooral als je je focust op alle dingen die je moet aanpakken en alle stress die met die taken gepaard gaat. Vragen om dagelijks advies kan je centreren en kunt u zich concentreren op de dingen die je moet richten op. Hier zijn acht korte gebeden voor dagelijkse begeleiding.

een gebed om op te laden

ochtendgebeden kunnen je ziel opfrissen en opladen als je klaar bent om de dag aan te gaan met hulp van de best mogelijke plaats: onze Schepper. Denk aan gebed als een tijd om dichter bij God te komen door onze liefde voor hem uit te drukken, hem te bedanken voor zijn zegeningen en hem al het goede en slechte in onze tijd aan te bieden door zijn wil te doen. Begin uw dag met dit gebed om op te laden:

Lieve Heer, U hebt me aan het begin van een nieuwe dag gebracht. Zoals de wereld fris en rein vernieuwd wordt, zo vraag ik jullie om mijn hart te vernieuwen met jullie kracht en doel. Vergeef me de fouten van gisteren en zegen me dat ik vandaag dichterbij kom in uw weg. Dit is de dag dat ik mijn leven opnieuw begin; schijn door mij heen zodat elke persoon die ik ontmoet jouw aanwezigheid in mij kan voelen. Neem mijn hand, dierbare Heer, want ik kan het niet alleen. Amen.

een gebed om kracht

God houdt ervan als je bidt om kracht. En hij belooft u te antwoorden: “Vrees niet, want ik ben met u; Wees niet ontzet, want Ik ben uw God; Ik zal u sterken, Ik zal u helpen, Ik zal u ondersteunen met mijn rechtvaardige rechterhand” (Jesaja 41:10). Bid met vertrouwen. Bid voor de kracht die God levert en houd je ogen open voor zijn antwoorden. Ze lijken misschien niet op je verwachtingen. Maar u kunt er zeker van zijn dat hij werkt om uw begrip, geloof en hoop in hem te versterken. Begin uw dag met dit gebed voor kracht: Lieve Heer, deze morgen bid ik dat u mij vandaag kracht geeft, om sterk voor u te zijn in deze wereld vol verleidingen. Je weet dat er problemen zijn die ik vandaag zal doormaken. Ik bid dat je bij me bent terwijl ik door hen heen ga. Draag me als ik te zwak ben. Amen.

een gebed voor leiding

een van de grootste waarheden van de Bijbel is dat God ons wil leiden. Hij houdt van ons en omdat hij van ons houdt, wil hij het beste voor ons en is hij bereid om het ons te laten zien. Naarmate jullie dag vordert, kan het moeilijk zijn om deze zegeningen te identificeren. Begin uw dag met dit gebed voor begeleiding:

Lieve Heer, Ik weet niet wie of wat mijn pad zal kruisen vandaag. Maar ik weet wel dat je mijn rots en mijn fort bent. Jij bent mijn schild en mijn sterke toren. Help me mezelf vandaag aan jou te verankeren. Leer me hoe ik sterk in je kan staan en alleen je weg kan kiezen vandaag. Help me met je waarheid en niet met mijn gevoelens. Help me alles te omarmen dat op mijn pad komt als een kans om je aan het werk te zien en als een kans om anderen naar je te wijzen. Amen.

een gebed voor dankbaarheid

we zouden dankbaar moeten zijn omdat God onze dank verdient. Het is alleen maar terecht om hem te crediteren voor “elke goede en volmaakte gave” die hij geeft (Jakobus 1:17). Als we dankbaar zijn, verschuift onze focus van egoïstische verlangens en van de pijn van de huidige omstandigheden. Het helpt ons ook om te onthouden dat God uiteindelijk de controle heeft. Beginnen elke ochtend met dankbaarheid zal u voorzien van een grote basis. Gebed is een van de intentionele manieren waarop je een dankbaar hart voor jezelf kunt cultiveren. Begin je dag met dit gebed voor dankbaarheid: Lieve God, Ik dank je dat je me vandaag wakker hebt gemaakt. Je hebt me weer een zonsopgang gegeven om van te genieten. Dank u voor de prachtige geluiden van de natuur en de koele bries borstelen door de bomen waardoor de vogels zingen prachtige melodieën. Ik Prijs U, Vader, Voor het toestaan van een nieuwe mooie dag in uw Koninkrijk. Amen.

een gebed voor familie

Begin elke dag met een krachtige ochtendgebedsessie met uw familie. Het reciteren van deze woorden en het identificeren van onze schema ‘ s vroeg op, zal een groot deel van het perspectief voor u en uw familie. Vertrouw elk individu aan God toe. Waar ze ook zijn in hun relatie met God, bid dat Hij hen nog dichter bij elkaar brengt. Denk aan ochtendgebed als oefening voor de geest en ziel van elk lid. Het uitwerken van deze elementen zal iedereen helpen plannen voor wat er gaat komen en hen beter uit te rusten met de tools om de nieuwe dag aan te gaan. Begin uw dag met dit gebed voor het gezin:

Lieve God, dank u voor het geschenk van familie en vrienden. Ze in mijn hart houden is een van de kostbaarste dingen waar ik nooit moe van kan worden. Zegen iedereen, want zij verdienen alle goedheid die u mij hebt gegeven. Als ik vandaag iets verkeerd mag doen, vergeef me dan alstublieft. Amen.

een gebed voor mijn carrière

laat God uw prioriteiten bepalen zoals gedefinieerd door Christus en de apostelen, inclusief de werkplek. Heb je je carrière aan God voorgelegd, inclusief hoe je je werk doet? Vraagt u God elke dag om zijn leiderschap en macht om uw werk te doen terwijl u afhankelijk bent van hem? Je moet dagelijks met God praten over zijn wil met betrekking tot je loopbaankeuzes. Voordat u begint met uw dag en begint met uw taken, start uw dag met dit gebed voor uw carrière:

Lieve God, Ik dank u voor mijn baan. Je hebt me voorzien van een vast inkomen en ik ben zo dankbaar. Ik bid dat je vandaag op het werk over me waakt en ik bid dat er geen ongelukken gebeuren, zodat iedereen terug naar huis kan. Ik dank u dat mijn baan een inkomen heeft verschaft om mij en mijn familie te onderhouden. Ik dank u voor de voorzieningen die u mij hebt gegeven. Ik bid voor veilige reizen van en naar het werk en ik bid dat jullie mij vandaag zullen gebruiken zoals jullie dat nodig achten voor jullie glorie. Amen. een gebed om Gelegenheid onze hemelse Vader heeft ons leven gevuld met ongelooflijke kansen. Het is belangrijk dat we altijd klaar staan zodat we Gods stem kunnen horen als hij ons roept. We missen deze kansen niet als ze naar ons toe komen. Begin je dag met dit gebed voor gelegenheid:

Lieve Heer, Ik bid vandaag dat ik mijn geest volledig aan u zal geven, dat u mij mag gebruiken zoals u wilt. Ik bid dat je me kansen geeft om mensen te laten zien hoeveel je voor me betekent. Geef me discretie om te weten wat ik moet zeggen en hoe ik het moet zeggen. Maak mij stoutmoedig genoeg, dat ik vrolijk en vreugdevol zaligheid mag verkondigen. Ik bid dat de zaden die je me toestaat te planten zullen groeien en volwassen worden. Ik ben voor altijd dankbaar voor het kruis; mag ik het vandaag op besmettelijke wijze verkondigen. Amen.

een gebed voor Tevredenheid

tevredenheid is een eenvoudige genade. Het is zeker redelijk en logisch. Het is de wereld van onze vader, dus we moeten rusten in zijn zorg. Hoewel velen van ons tevreden willen zijn, is het niet gemakkelijk te bereiken of te behouden. Want, zodra we beginnen te genieten van de genade van tevredenheid, is het weg en de ontevredenheid keert terug. Begin uw dag met het gebed voor tevredenheid:

Lieve God, Ik bid dat ik vandaag op u gefocust zal blijven. Ik bid dat je me er voortdurend aan herinnert om tevreden te zijn in al mijn omstandigheden. Ik bid dat u mij vult, zodat ik de hele dag blij moge zijn, ook al sluipt de stress binnen. Ik weet dat door mijn tevredenheid, je zal worden verheerlijkt. Ik wil u eren, Vader, in alles wat ik doe. Amen.

de ochtend is een van de beste tijden om met God te praten en om zijn leiding te vragen. Bid op het moment dat je wakker wordt als je dat nog niet doet. Wanneer je wakker wordt met God, wordt zijn aanwezigheid met je meegedragen waar je ook gaat. Moge je gezegend zijn op je reis vandaag.