‚Můj Pes Hloupý‘: Filmové Recenze

Můj Pes Hloupý
s Laskavým svolením Unifrance

Populární na Různých

Yvan Attal a manželka Charlotte Gainsbourg prozkoumat méně atraktivní straně manželský život v této krásně upřímný francouzské adaptace z konce kariéry John Fante novella.

vzácný je film o spisovatelském bloku, který nekončí tím, že frustrovaný autor sešrotuje své slepé návrhy, aby „napsal, co víte — – tj., film, který jsme právě prožili. Více neobvyklé stále je pes film, který nespoléhá na své psí vést k teplé srdce, blbec slzy, nebo se učit jeho majitel, důležité poznatky o jeho lidskosti. Takže začněme tím, že francouzské středního věku-krize dramatu „Můj Pes Hloupý“ kreditní dělat něco jiného s banální úmluv ze dvou dobrý pocit kategorie, do které patří.

„Můj Pes Hloupý“ je třetí film, přes který spisovatel-režisér Yvan Attal a manželka Charlotte Gainsbourg mají společné některé verze jejich offscreen vztah s publikem — „Moje Žena Je Herečka,“ „Šťastně až do smrti“ a teď tohle — a s každým, že písek ještě daleko více tajemna, které obklopuje celebrity páry. Tady, Attal hraje Henri Mohen, literární ekvivalent one-hit wonder, dojezd na výpary román publikoval 25 let dříve to byl úspěch u čtenářů a kritiky. Tato kniha platila za jeho dům, jeho Porsche a jeho pohodlnou existenci vyšší střední třídy. „Od té doby píšu hovno,“ říká Henri s takovou tupou upřímností, která by mohla vést muže k pojmenování svého psa „Stupide.“

ceny pro ty, kdo myslím, že Henri skončí psaní filmu, který ve skutečnosti Attal převzato z jednoho z posledních děl Americký autor John Fante, shromážděné v jeho posmrtné knihy „na Západ od Říma“ (technicky, Attal přizpůsobené úpravě BRITÁNII scenárista Dean Craig). V jeho počátcích, Fante vylil své srdce na papír, což má za následek taková syrová autobiografická mistrovská díla jako „Ask The Dust“, “ který dále inspiroval beatovou generaci. Ale stejně jako Henri, zmizel v temnotě, brát nevděčné koncerty pracující na zapomenutelných scénářích. Dnes je Fante oceňován více ve Francii než ve státech, což vysvětluje, proč by tam takový film mohl vzniknout (Claude Berri snil o adaptaci „My Dog Stupid“ o desetiletí dříve).

Poslech Henri si stěžují, během prvních čtyř minut — jeho zničující životopis osobní zklamání a promarnil sny nesourodě vedle sebe s hudební skladatel Brad Mehldau je soft-jazz skóre — je snadné si představit, proč jeho žena Cécile (Gainsbourg), a čtyři téměř dospělé děti se naučili naladit ho. Je to oslabený neúspěch, patriarcha, který nemá žádnou moc, mimo schopnost urážet, a je okamžitě jasné, jak se snaží vypořádat s obludným tvorem, který napadl jejich dvorek, že Henri nemá ponětí, jak situaci zvládnout.

nežádoucí zvíře ukázalo být toulavých Neapolský mastin, jeden z těch krav-velké psy s smutný teddy-bear očima a tmavými, svislými záhyby kůže, které jsou automaticky šéfem na základě jejich velikosti. Mohenové to nepřijímají tolik jako naopak. Jakýkoli pokus o prosazení dominance se setkává s ještě větší ukázkou síly psa, který se snaží namontovat, s kým přijde do styku. Místo toho, aby byl zděšen, Henri je ohromen Stupidovou osobností, pomocí tvrdohlavosti zvířete jako motivace zdvojnásobit na drsnější aspekty své vlastní povahy.

zbytek rodiny je méně nadšený. Jednou Stupide zabírá bydliště, Henri děti přesunout jeden po druhém — což mu vyhovuje v pohodě a přesouvá zaměření na vztah mezi spisovatelem a jeho žena, která se vzdala vlastní literární kariéru kvůli manželství, které ztratil svou jiskru. To je místo, kde film zasáhne svůj krok, vrhá se do aspektu dlouhodobých vztahů, kterým se ostatní vyhýbají: ambivalence, která stanovuje po 25 letech nuda, jak ani jedna strana dělá sebemenší pokus svést na jiné, to vše kompenzováno drobná gesta a neverbální narážky, které naznačují, poněkud counterintuitively, jak pohodlí cítí okolo sebe, je druh romantika sama o sobě.

filmy o párech se tak často zaměřují na okamžik, kdy se obě strany zamilují, nebo mnohem později, když je tragédie nebo nevěra rozdělí. Zde je výjimka, která se dívá na manželský pár, když se věci seznámily, a najde tam pravdu. Attal má způsob, jak zobrazovat své ženě, že se nepokusí jí lichotí ego v nejmenším: Místo toho, že filmy se dívá zdůraznil, nebo podrážděně, často bez make-upu, oblečený v oblečení, že by se nikdy neodvážil nosit z domu. V Gainsbourgově představení není žádný půvab; na jeho místě najdeme upřímnost, vidět ji jako jediný manžel, a je zjevením objevit hercovu podstatu v tak neformálním představení.

ale zůstávají povinnosti žánru: Henri si musí uvědomit, že svou situaci bere jako samozřejmost, a nějak to nasměrovat do literatury. Je příliš snadné otevřít film s útržkem hlasu, který stanoví jeho protagonistu jako génia. O své knize říká: „překonal všechny prodejní rekordy a získal každou literární cenu.“

Tento film není žádným mistrovským dílem, ale je významný v tom, že se nesnaží být domýšlivý. Henriho situace se svým psem je absurdní a vystupuje jako Kašpar. Přesto to vyžaduje zvláštní druh spisovatele, aby to uznal-a totéž platí pro každého režiséra, který se s ním ztotožňuje natolik, aby hrál roli sám. „Můj Pes Hloupý“ podaří mít to oběma způsoby: Henri programy své zkušenosti do literatury, ale film nekončí. Může napsat jeden konec, upřímný, zatímco film přetrvává o několik scén déle, aby Attal mohl divákům dát to, co si myslí, že chtějí.