Articles

Min Ultimate Reiseguide Til Charlottesville

Hvor Å Bo, Shoppe, Spise, Slappe av og Spille I Charlottesville, VA

Mesteparten av livet mitt, Har Charlottesville vært et fristed for meg. Jeg vokste opp I Louisa County, som er omtrent en time unna. Da jeg var tenåring, var dette et av våre favorittsteder å spørre foreldrene våre om å ta oss slik at vi kunne handle, ta en film eller gå på skøyter. Sentrum kjøpesenter alltid fortryllet meg. Etter hvert som jeg har blitt eldre, har jeg utforsket byens vingårder, restauranter, destillerier, butikker og spa. Nære venner har bosatt seg i området og andre jobber der. Gjennom årene har jeg dokumentert mange favorittsteder og øyeblikk, inkludert under en siste tur desember 2019. Du vil merke en endring i frisyrer i noen av disse bildene!

Her er mine anbefalinger om hvor du skal spise, slappe av, drikke og spille I Charlottesville, VA…

Hvor Du Skal Bo i Charlottesville

Når jeg ikke bor med venner, jeg leter etter noe unikt, innbydende, og full service. The Graduate er mitt valg for et hotell vibe. Det ligger rett På Main Street I Charlottesville, midt i HANDLINGEN AV UVA campus og i gangavstand til steder å spise, drikke, danse og handle. Det er funky, men raffinert, moderne, men klassisk. Når du går inn, ta deg tid til å streife rundt i lobbyen og sjekk ut frokostmenyen På Sheepdog Cafe. Når du går inn på rommet ditt, vil øynene dine bli trukket til en rekke velplasserte detaljer og design som utgjør boutiquehotellets atmosfære. Etter at du har pakket ut, hodet oppe til baren på taket Og restauranten Camp Ten Four for gourmetburgere og drinker med utsikt.

for en mer klassisk seng & frokostopplevelse, er 200 South Street Inn billetten. De to husene som utgjør dette beleilig beliggende historiske hvilestedet er elegante og koselige. Rommene er innredet med klassiske stykker. Min suite hadde to ildsteder, god plass til å strekke ut, og en svært komfortabel seng. Hver dag tok jeg fordel av Vertshuset ettermiddag vin og ost.

Hvor Å Drikke

fra utendørs fotturer til sen kveld musikk, det er noe å våt hver palett I Charlottesville. Den første måten jeg anbefaler å spille er å besøke en av områdets vingårder. Mange av Dem er oppført på Min Topp Virginia Vingårder liste. Hvis Du ikke ønsker å lede deg selv, så kan du få hjelp Av Central Virginia Wine Tours. De vil eskortere deg til andre vingårder som Jefferson Vineyards, Blenheim Vineyards (Dave Matthews’ winery), Michael Shaps Wine Works og Thatch Winery (på min favorittliste).

for noe annet enn vin, insisterer jeg på at du besøker Ragged Branch Distillery. Det eies Av Alex Toomy, en lang tid storfe bonde som skapte en bærekraftig operasjon for å lage sin favoritt whisky ut av kornet han feeds til sin storfe. Den fantastiske smaker rommet ligger på en knoll med utsikt over destilleriet og fat barn. Det tilbyr noen av de beste panoramautsikt over de Bølgende Fillete Fjellene jeg noensinne har sett. Prøve whisky variasjoner og la de ansatte piske opp signatur cocktails for deg å nyte ute med utsikt eller inne ved peisen. Gjør deg selv en tjeneste og bringe hjem noen av biff de selger i smaker rommet. Den er full av smak og verdt splurge, spesielt når du vet hvor den kom fra.For sen kveld og levende musikk alternativer, jeg har snublet over en jazz trio På Miller. Maten var deilig og atmosfæren føltes rik og klassisk. Det er en lokal hot spot for en grunn. Commonwealth Sky Bar er et blast for en bar på taket, Og Bizou er billetten til en mer trendy stemning. Det er musikkfestivaler, vingård konserter, og underjordisk rock and roll rundt i byen hver eneste dag. Jeg fant denne omfattende listen over musikk I Charlottesville for planlegging nytelse.

Hvor Å Handle

Det er så mange flotte steder å handle I Charlottesville, hvorav mange ligger I Sentrum Mall-området. Nylig besøkte jeg Den nye, utvidede plasseringen Av Darling, et godt kuratert forsendelsesbutikk. Butikken er fylt med high end og low-end elementer i tillegg til lokalt laget håndverk, skjønnhetsprodukter og innredning. Jeg har kjøpt flere elementer gjennom årene og alltid forlate ønske jeg hadde snagged noen flere.Andre butikker å stoppe ved inkluderer Bittersweet for vintage og boho new, Duo for både forsendelse og trendy elementer, Verdigris for en mer sofistikert garderobe, Og Jean Theory for kvalitet, designer denim.

Hvor Å Brunsj

hvis Du er stying På Graduate, planlegger å sparke dagen på Sheepdog Cafe med frokost smørbrød, parfait og killer kaffe. Andre uformelle frokost flekker inkluderer Grit, En Av Charlottesville velkjente frokost ledd. Den har tre steder avhengig av hvor eventyrene dine tar deg. Bodos Bagels er også en lokal favoritt for en bakrus frokost sandwich eller lunsj alternativ.

jeg har nylig hatt en rolig brunsj på Tavern & Dagligvarer. Det Var Juletider, restauranten var pyntet i klassisk innredning og lederen tok oss med på en omvisning i den store plassen, som inkluderer en nede snakke lett bar åpen om nettene. Servicen var varm og vennlig, menyen var kreativ, men likevel imøtekommende. Vi likte brunsj cocktails, varmt sollys, og god samtale.

jeg også gjemt meg selv og min mann inn i en messe På Gården Bell Kjøkken. Den Nye sørlige kjøkkenmenyen blandet tradisjonelle ingredienser med moderne farm-to-forkcreations, inkludert varm saus laget fersk fra paprika vokst på taket. Vi var fulle og fornøyd fysisk og følelsesmessig.

Hvor Til Lunsj

Lampo ble endelig krysset av min bøtte liste nylig. Restauranten eies av en venn og har en kultstatus. Vanligvis er det en vente rundt måltid tid, og nå vet jeg hvorfor. Den Napolitanske pizzeria bringer sammen en søt blanding av en rustikk matopplevelse, råvarer av høy kvalitet, og essensen av uformell italiensk mat. Jeg anbefaler å bestille noen sharables med bordet ditt for å prøve så mye du kan. Be alltid om dagens spesielle for noe kreativt og fullpakket med smak, du finner ikke noe annet tidspunkt eller sted.

Fest! var en annen uformell lunsj finne. Kafeen serverer en full meny daglig og er paret ved siden av et marked fylt med lokale råvarer, oster og andre varer. Jeg bestilte opp en salat, fullpakket med smak. Bordene og markedet var fullt av folk. Det var humming med samfunnet kjærlighet.

Hvor Til Kveldsmat

En favoritt av mine lokale venner Er Tavola. Kom hit for for high end, rustikk, og intime italiensk mat. Det ligger i det sjarmerende Belmont-distriktet I Charlottesville, som er litt utenfor allfarvei. Vi startet i baren på baksiden og likte håndverket cocktailer. Da vi ble sittende, bestilte vi rødvin og litt av alt fra menyen: sjømat, biff, pasta og ferskt brød og olje. Å si at vi var fulle er en underdrivelse. Eieren delte restaurantens nye kokebok, som også er en fargerik historiebok. Jeg ga den Til Min Sicilianske trinnmamma Til Jul, og hun har allerede gjenskapt noen oppskrifter hun elsker.

jeg spiste med den berømte forfatteren John Grisham på Alley Light. Orden. Han har ingen anelse om hvem jeg er, men Smug Lys er en av hans favorittsteder, og han var, faktisk, nyter middag på samme tid jeg var nylig. En av de mest kjente restaurantene i byen er gjemt bort i sidegatene I Charlottesville Downtown Mall. Menyen er foret med kreative klassiske franske delte plater og en jevnlig oppdatert tavle av spesialtilbud. Vi likte håndverket cocktailer, sous vide filet, biff carpaccio, hjemmelaget hummus, kamskjell og mer. Det var en spennende meny å reise gjennom. Jeg kommer tilbake.

Hvor Å Slappe av

jeg hadde to nye velværeopplevelser sist jeg besøkte Charlottesville. Restauranter i Nærheten Av Halo Salt Spa Jeg startet en ettermiddag med en økt i infrarød sauna. Jeg skrev om fordelene med infrarød sauna i dette blogginnlegget. Så gikk jeg inn i et annet rom for min første akupunkturopplevelse. Jeg fylte ut et omfattende spørreskjema om min livsstil, min helse, og min mentale velvære. Jeg startet min økt med en lang samtale med akupunktøren. Jeg lærte mye Om Meg Selv, Kinesisk medisin, og fortsatte deretter med opplevelsen. Det var smertefritt, avslappende og jording. Jeg dro med anbefalinger for mitt daglige liv jeg allerede bruker. Når du er ferdig, jeg tok meg, meg selv og min kappe over til salt spa for 20 eller så minutter. Jeg lagde på noen tepper, leste og likte de kule og foryngende bursts av tørr salt aerosol utgitt Av Halogenerator. Jeg leste denne artikkelen som er en av de mest inkluderende jeg har funnet om fordelene med haloterapi, aka saltterapi. Jeg gleder meg til å utforske denne velværepraksis mer!

Takk, Charlottesville! Til neste gang…