Articles

Wie zijn Gods boodschappers en profeten?

hoe zou men de rol en het levensdoel van het bestaan kennen, tenzij men duidelijke en praktische instructies krijgt over wat God van hem of haar wil en verwacht? Hier komt de behoefte aan profeetschap. Zo heeft God duizenden profeten en boodschappers naar de mensheid gestuurd. Elke natie op aarde ontving een profeet. God stelt in de Koran:en wij zonden zeker in elke natie een boodschapper,, ” aanbid Allah en vermijd valse goden, en onder hen waren degenen die Allah leidde, en onder hen waren degenen op wie dwaling was verordend. Ga dus door de aarde en observeer hoe het einde van de ontkenners was” (16:36)

ze predikten allemaal dezelfde algemene boodschap dat er maar één godheid is die aanbidding waardig is. Hij is de enige God, zonder partner, zoon, dochter of gelijke. Alle andere goden zijn vals en zijn slechts scheppingen van God en niet de eigenlijke Schepper. Alle profeten en boodschappers kwamen met hetzelfde doel, om de mensheid naar God te leiden. Moslims geloven dat God zijn leiding communiceert door menselijke profeten. Geloof in de profeten die God Zijn boodschap aan de mensheid heeft doorgegeven is een verplicht artikel van het islamitische geloof. God zegt:

” De Profeet (Mohammed) gelooft in wat hem van zijn Heer is neergezonden, en (dat doen) de gelovigen. Ieder gelooft in God, Zijn Engelen, Zijn Boeken en zijn profeten. (Zij zeggen:) ‘wij maken geen onderscheid tussen Zijn profeten…” (Koran 2:285)

De Profeten zoeken niets voor hun persoonlijke interesse in deze wereld. In plaats daarvan zoeken ze dingen voor het algemeen belang door hun mensen te waarschuwen voor wat hen kan schaden. God zond profeten naar de mensheid om verschillende redenen, bijvoorbeeld om de mensheid te leiden van het aanbidden van geschapen wezens en om hun Schepper, de Schepper van alle dingen, te aanbidden. De profeten kwamen om de mensheid te begeleiden om een relatie met hun Schepper op te bouwen, om hem te kennen en van hem te houden. De profeten leerden de mensheid dat het leven slechts een test is waar de succesvolle eeuwig de hemel zal binnengaan, en de mislukte het hellevuur zullen binnengaan. Profeten en boodschappers werden gezonden om de mensheid te onderwijzen over gerechtigheid, moraal, ethiek en hoe ze hun ziel van het kwaad kunnen zuiveren.ze werden ook gezonden om te onderwijzen over de ongeziene wereld die buiten onze gewone zintuigen en het fysieke universum bestaat, zoals het bestaan van de engelen. God zond profeten en boodschappers om als getuigen op de Dag des Oordeels te staan aan degenen die zullen beweren dat zij de boodschap nooit gehoord hebben.Moslims geloven, respecteren, eren en houden van alle profeten en boodschappers van God, te beginnen met de Profeet Adam, inclusief Noach, Abraham, Ismaël, Jacob, Mozes en de profeet Jezus vrede zij met hen allen, allen die mensen uitnodigden om God te aanbidden en valse goden te mijden. Moslims geloven in veel van de profeten gevonden in Joodse en christelijke tradities.Moslims geloven ook in Gods laatste Testament aan de mens, dat werd geopenbaard aan de laatste en laatste profeet; profeet Mohammed vrede zij met hem, die werd gezonden naar de laatste en laatste natie, onze natie. God stelt in de Koran:Muhammad is not the father of any one of your men, but he is the Messenger of God and the last of the prophets” (Quran 33:40)

uit de oneindige barmhartigheid en liefde van God, bleef God profeten en openbaringen sturen om de mensheid te leiden. Elke profeet en het boek werd neergezonden aan verschillende volkeren en mensen. Er waren meer dan honderdduizend profeten en boodschappers gezonden naar de gehele mensheid, naar alle naties en rassen, in alle uithoeken van de wereld. Sommige profeten waren superieur aan anderen. De beste onder hen waren profeten Noach, Abraham, Mozes, Jezus, en de Profeet Mohammed vrede zij met hen. God stelt:

Islam stelt, alle voorgaande profeten en boeken behalve de Heilige Koran en de Profeet Mohammed werden alleen voor een bepaalde natie en een specifieke groep mensen neergezonden en waren alleen bedoeld om voor een bepaalde periode gevolgd te worden. Bijvoorbeeld, Moslims geloven profeet Jezus vrede zij met hem was een van God ‘ s machtigste boodschappers van God die naar beneden werd gezonden met dezelfde algemene boodschap van alle vorige profeten, maar werd alleen gestuurd naar de kinderen van Israël als hun laatste profeet, omdat ze waren af te wijken van de wetten en ongehoorzaam aan de geboden van God. Profeet Jezus ‘ missie was om de Thora die eerder werd verzonden te bevestigen, om bepaalde wettige dingen die eerder onwettig waren om hun leven te verlichten en te verkondigen en opnieuw bevestigen het geloof in één God. Profeet Jezus vrede zij met hem was niet bedoeld voor de niet-Israëlieten.God zegt in zijn laatste openbaring in de Heilige Koran dat hij profeet Jezus vrede zij met hem de Thora, het evangelie en de wijsheid zou leren.”And He will teach him writing and Wisdom and the Thora and the Gospel”(Quran 3:48)

om zijn boodschap aan de Israëlieten te verspreiden, werd de profeet Jezus vrede zij met hem onderwezen, en hij werd voorzien van zijn eigen openbaring van God, het Evangelie (Injeel). God gaf ook profeet Jezus vrede zij met hem met de mogelijkheid om te leiden en invloed op zijn volk met tekenen en wonderen om te bewijzen dat hij werd neergezonden door God. De wonderen waren het bewijs dat hij geen bedrieger was. Alle wonderen en wonderen die werden verleend door de profeet Jezus of een profeet van God wordt alleen gedaan met de toestemming en de macht van God en zijn meestal in het veld waarin zijn volk uitblinken en worden erkend als superieur op het moment en de plaats van de Profeet.mensen van latere generaties desoriënteerden alle eerdere openbaringen van God. Als gevolg hiervan werd de zuivere openbaring van God vervuild met mythen, woorden van mensen, bijgeloof, irrationele filosofische ideologieën en afgoderij. De religie van God ging verloren in een overvloed aan religies.later, toen de mensheid in de diepte van de Middeleeuwen was, zond God de Almachtige zijn laatste en laatste boodschapper Profeet Muhamad en zijn laatste openbaring, de Heilige Koran, om de mensheid te verlossen. De Koran en de laatste boodschapper vrede zij met hem bevestigde alles wat werd geopenbaard aan alle vorige boodschappers in het verleden.omdat openbaringen uit het verleden bedoeld waren voor vroegere Naties, abrogeert de Heilige Koran en de weg van de Profeet Mohammed alle voorgaande wetten. Door de wijsheid van God stond hij niet toe dat de leringen van de vroegere profeten op een volkomen onvervalste manier bewaard bleven. Er zal geen profeet, of boek na de Heilige Koran en profeet Mohamad vrede zij met hem. Profeet Mohamad werd niet alleen naar beneden gestuurd naar de Arabieren of Moslims, maar werd naar beneden gestuurd voor de hele mensheid tot het einde der tijden. De Koran stelt:

“And We have not sent you (O Muhammad) except as a bringer of blijde tijding and a warner to all humanity, but the most people know not” (Quran 34:28)

God koos de beste onder de mensheid om zijn boodschap over te brengen. Profeetschap wordt niet verdiend of verworven door bepaalde praktijken of hoger onderwijs. God kiest wie hij wil en denkt dat het beste geschikt is voor dit doel. De profeten en boodschappers waren het beste in moraal en manieren en waren mentaal en fysiek geschikt voor de taak en werden door God beschermd tegen het vallen in grote zonden. De profeten waren de beste in hun gemeenschap moreel en intellectueel, zodat ze kunnen dienen als goede rolmodellen voor hun volgelingen. Hun persoonlijkheid was er een die mensen aangetrokken om hun boodschap te accepteren in plaats van mensen weg te jagen. Zij dwaalden niet en vergaven zich niet bij de verkondiging. Alle boodschappers van God predikten dezelfde algemene boodschap. Ze predikten dat er maar één God is; men moet hem liefhebben met heel zijn hart, Hem aanbidden naar zijn of haar beste vermogen & hem prijzen en zijn wetten volgen.de boodschappen van de Profeet kwamen met goed nieuws en een waarschuwing. De verheugende tijding voor degenen die geloven was dat hun zonden vergeven zullen worden en dat er voor hen een geweldige beloning van het paradijs zal zijn. Voorwaar, de vermaning (de Koran) is voor degenen die ongelovig zijn.als zij doorgaan met hun slechte daden, dan is hun eindbestemming de hel. De Koran stelt:

“waarlijk! Wij hebben jou met de waarheid gezonden als verkondiger van goed nieuws en als waarschuwer. And there never was a nation, but a warner was passed among them” (Quran 35:24)

en de Quran verklaart ook:

“Voorwaar, degenen die hun Heer ongezien vrezen, zullen vergeving en een grote beloning zijn” (Quran 67:12)

profeet Muhammed werd gezonden met een boodschap in de taal van de mensen die hij werd gezonden. Zo kunnen ze de boodschap gemakkelijk begrijpen, toepassen in hun leven, en vervolgens overbrengen naar anderen. Als hij de boodschap niet in hun taal had gedragen, zouden ze hem niet hebben begrepen. Sinds de Profeet Mohammed werd gestuurd naar de Arabieren spreken duidelijk Arabisch, ze hadden geen excuus, maar om zijn boodschap te horen. God stelt in de Koran:

” And We never punish until We have sent a Messenger (to give warning)”(Koran 17:15)

Profeet Muhamad ‘ s boodschap was zeker niet beperkt tot de mensen van zijn tijd. In plaats daarvan werd de Profeet Mohammed naar de hele mensheid gezonden. Dit wordt herhaaldelijk vermeld in de Koran. Terwijl de Profeet Mohammed een Arabier was, waren slechts 4 van de 25 genoemde profeten in de Heilige Koran Arabieren. De Arabische profeten waren Profeet Hud( Eber in het Engels), Profeet Saleh, Profeet Shuaib (in de Bijbelse literatuur bekend als Jethro) en profeet Mohammed vrede zij met hen. Profeet Mohammed wordt slechts vier keer genoemd in de Koran bij naam. De meest genoemde profeet in de Koran is Mozes. Profeet Mozes vrede zij met hem wordt genoemd in meer dan 70 passages.profeet Mozes was de meest genoemde profeet in de Koran omdat hij het meest op de Profeet Mohammed leek en zijn volk het meest op onze natie leek, zodat we konden leren en profiteren van hun fouten. Door te lezen en te leren wat er met de Israëlieten is gebeurd en hun fouten, kan onze natie voorkomen dat ze dezelfde fouten maken als zij. Eenrichtingsverkeer God levert zijn leiding aan de mensheid is door het geven van voorbeelden van vroegere naties, hun verhalen, en hun fouten, zodat mensen nu kunnen profiteren, niet dezelfde fouten te maken, en hun leven dienovereenkomstig te leven. De Almachtige Staten:

” Er was zeker in hun verhalen een les voor degenen van begrip. Nooit was de Koran een vertelling uitgevonden, maar een bevestiging van wat ervoor was en een gedetailleerde uitleg van alle dingen en leiding en barmhartigheid voor een volk dat gelooft” (Quran 12:111)

in elk verhaal dat in de Koran wordt genoemd, zijn er veel lessen. Mensen gingen tot het uiterste met de profeten die van God werden gezonden. Sommige profeten werden verworpen en beschuldigd van het zijn van tovenaars, gekken, vervalsers, Plagiaten, tovenaars, dichters, waarzeggers, bedriegers en leugenaars, ook al kwamen ze met wonderen en boeken buiten de macht van mensen, om te bewijzen dat ze van God gezonden waren. Bijvoorbeeld, profeet Jezus vrede zij met hem, zoon van Maria, werd verworpen door de Joden en zij weigerden om hem te beschouwen als de boodschapper ze hadden gewacht. De Joden verwierpen de profeet Jezus en de Profeet Muhamad, hoewel hun boek sprak over een aanstaande profeet die zal komen ‘Ik zal een profeet voor hen oprichten uit hun broeders, zoals u, en Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal tot hen spreken alles wat ik hem zal bevelen’ (Devarim 18:18). Deze profeet was niets anders dan de Profeet Muhamad vrede zij met hem.de christenen verwierpen ook de Profeet Muhamad. Echter, Moslims geloven in alle profeten gezonden van God te beginnen met de Profeet Adam tot de laatste en laatste profeet, profeet Muhamad. Moslims accepteren alle profeten en boodschappers van God die leiding aan de mensheid gebracht. Echter, de openbaringen die de profeten vóór de Profeet Mohammed bracht van God zijn geknoeid met door mannen door de jaren heen. Omdat de Bijbel voor een bepaalde groep mensen en een bepaalde periode werd neergezonden, voelde God het niet gepast om de Bijbel te bewaren. Het is nu vermengd met woorden van mensen en bevat honderden wetenschappelijke fouten die bewijzen dat het niet meer in dezelfde vorm als het eens was toen profeet Jezus vrede zij met hem aanwezig was.

omdat de Heilige Koran bedoeld is voor de hele mensheid als geheel en bedoeld is voor de eeuwigheid. God zorgde ervoor dat er niet mee geknoeid werd. De Koran is het enige boek van God dat onaangetast blijft, onaangeroerd, heel, met dezelfde vorm als het meer dan 1400 jaar geleden naar beneden kwam. God zegt in de Koran:

“Voorwaar, Wij zijn het die de Koran hebben neergezonden, en voorwaar, wij zullen er de bewaker van zijn (bescherm hem tegen corruptie)” (Koran 15:9)

terwijl sommigen de profeten als een grap beschouwden en ze verwierpen, veranderden sommigen profeten in goden door hen goddelijke krachten te geven of verklaarden hen kinderen van God te zijn, zoals met de profeet Jezus en de christenen. Profeten moeten geliefd en gerespecteerd worden, maar geen enkele vorm van aanbidding mag op hen gericht worden noch mogen zij behandeld worden als halfgoden of tussenpersonen tussen de mensheid en God. Echter, christenen benoemde hem tot goddelijke hoogten waar hij niet recht op had. Jezus ‘ boodschap duurde enige tijd in zijn oorspronkelijke zuiverheid. Terwijl de Israëlieten en de Romeinse autoriteiten zijn boodschap verwierpen, was er een groep mensen die zijn boodschap, zijn discipelen, accepteerden en geloofden. Kort daarna verhief God profeten Jezus ziel en lichaam naar de hemel.de vroege toegewijde volgelingen van Jezus probeerden de zuiverheid en helderheid van zijn leringen te handhaven; dat hij slechts een boodschapper van God is. Jezus’ boodschap duurde enige tijd in zijn oorspronkelijke zuiverheid, maar de Schrift die hij ontving werd langzaam veranderd en zijn oorspronkelijke boodschap van de absolute eenheid van God. Al snel later, in de volgende eeuwen, ontwikkelden zich verschillende overtuigingen over de profeet Jezus onder sommige vroege christenen. Ze beweerden dat hij goddelijk was en noemden hem de zoon van God, wat uiteindelijk het dominante christelijke geloof werd.zes eeuwen na Jezus zond God Zijn laatste en laatste boodschapper Mohammed naar de mensheid met zijn laatste schrift, bekend als de Heilige Koran. Als Jezus beweerde God te zijn dan zouden er veel verzen in de Bijbel zijn die dat zouden hebben vermeld, maar er is geen enkel vers in de hele Bijbel dat zegt dat Jezus zei ‘Ik ben God’ of ‘aanbid mij’ verder noemt de Bijbel zelf Jezus een profeet: “toen Jezus Jeruzalem binnenging, werd de hele stad geroerd en gevraagd: Wie is dit? De menigte antwoordde. Dit is Jezus, de profeet uit Nazareth in Galilea ” (Matteüs 21:10-11). Hoe kon de profeet Jezus tegelijkertijd God en Gods profeet zijn? Dat zou niet logisch zijn. Jezus heeft nooit beweerd dat hij God was, of dat hij aanbeden moest worden. Jezus heeft nooit goddelijkheid geclaimd. Alle profeten en boodschappers werden geschapen mensen die geen goddelijke eigenschappen, macht of enige goddelijke kwaliteiten van God hadden. Zij waren de beste slaven van God die over de aarde wandelden; die aten, dronken, sliepen en normale menselijke levens leidden.

artikel & Video Door: The Incereseeker.com

Pak je exemplaren van De Oprechte Zoeker Volwassen & Kinderen BOEKEN van Amazon https://amzn.to/3n63EIC

of het Kopen van De Oprechte Zoeker KINDEREN van 10-Book Collection Kit 👶🏻 Van https://www.thesincereseeker.com/kids

💥 Inschrijven voor De Oprechte Zoeker YouTube-Kanaal & Schakel meldingen! 🔔 🎥 https://goo.gl/ckDmLs 💥