TV Anmeldelse: ‘Den følgende’ seriefinale fører til en anden blindgyde (spoilere)

høflighed af ræv

populær på sort

spærring af en anden vildt usandsynlig vridning af den virkelige Sort,”følgende”sendte sin sidste episode mandag, efter at være blevet annulleret af ræv. Og den to timers finale kørte kun hjem, hvordan programmet spildte sine aktiver, med slutningen kommer to år og mange snesevis (hvis ikke hundredvis) af drab for sent.

oprindeligt lovende med castingen af Kevin Bacon og James Purefoy, “følgende” overstayed sin velkomst, et offer for doven skrivning og en bestemt dyster stribe, der behandlede menneskeliv cavalierly selv efter standarderne for primetime kriminalitet viser. Det omfattede låntagning gentagne gange fra film (fra “Psycho” til “The Fugitive”), mens forventet levealder for FBI-agenter, der ikke var serie-stamgæster, var kortere end de red-shirted besætningsmedlemmer på “Star Trek.”

Ved Alle rettigheder skulle serien være afsluttet sammen med kat-og-mus-spillet, der pittede Bacons tilbageholdende Agent Ryan Hardy mod Purefoy ‘ s suave seriemorder Joe Carroll. Men beskeden succes i første sæson nødvendiggjorde nye rynker, frigøre flere rivaliserende sæt psykopater for at opretholde programmet gennem sæson to og tre.

den tredje sæson, i en meget træt enhed, havde faktisk Ryan begyndt at blive lidt skør selv og fouling op sin ene sande nådens øjeblik, da Joe endelig blev henrettet. Derefter viste Joe sig for ham i visioner, som så meget som noget syntes at ske, fordi Purefoy er en overbevisende tilstedeværelse, og hej, han var allerede på lønningslisten.hvad angår finalen (og SPOILER ALERT, hvis du ikke har set), deltog Ryan i en række møder med den utroligt ressourcefulde seriemorder Theo (Michael Ealy), som forblev farlig, selv efter at have lagt en kugle i hovedet. Deres tumle ind i faldet gjorde det muligt for Ryan – trak sig tilbage til sin skæbne – i det væsentlige at tørre skiferen ren, idet han erkendte, at han for evigt var dømt til at blive nægtet hjemmets bekvemmeligheder, ligesom hans åndelige forgænger Jack Bauer, der led mægtigt for at holde resten af os trygge og sikre.

i en visning af programmets grimme stribe sætter de sidste timer både børn og en gravid kvinde i fare, mens de afslører en anden forræderisk FBI-agent, der arbejder på vegne af en skyggefuld organisation, som Ryan tilsyneladende vil bruge sig til at spore ned. Deres repræsentant på skærmen blev spillet af” amerikanernes “Annet Mahendru, der – givet” følgende “historie – leverede nattens sjoveste linje, da hun sagde,” Jeg hader tortur.”

skammen ved det er, at Bacon bragte en griset karisma til den del, og der var solide understøttende spillere, herunder hans slags partner spillet af Shaun Ashmore, der led lige så meget som Ryan gjorde. I modsætning hertil spildte denne sæson stort set tilføjelsen af Robinson som Ryans kærlighedsinteresse, og hans niece maks (Jessica Stroup) følte sig for ofte som en note fra netværket – en stærk kvindelig karakter til at udligne alt testosteron, der blev kastet rundt.

helt ærligt tjente “følgende” kun en tredje sæson af et hår, og dets nekrolog blev skrevet, da ræv nød succes med “Empire” og “Gotham”, hvilket reducerede behovet for endnu et drama med marginal appel. Bacon kommer væk fra oplevelsen uskadt, bortset fra at tilføje en TV-dimension til det “seks grader af” spil, der involverer hans uforholdsmæssigt travle filmkarriere.serien er dog kun en anden påmindelse – især med TV ‘ s nyfundne kærlighed til begrænsede serier-at ikke alle smukke piloter er bygget til at vare. Og alle “følgende” blade bag er et spor af døde kroppe, der førte til en blindgyde.