Articles

Surprise Lake (Via Bearfort Ridge)

* * FEM-ALARM STI OPPDATERING VARSEL postet oktober 2020!!!** Mens turen skissert nedenfor er fortsatt helt fantastisk og gyldig, blazes alle endrede farger i sommer. Du kan se NY-NJ Trail Conference trail alert på oppdateringene her, sammen med et veldig fint nytt sti kart (som du også kan sammenligne mot det gamle stien kartet). Vennlig turgåer Jennifer bekreftet i sin kommentar nedenfor at denne guiden fortsatt fungerer, selv om blazes ikke lenger samsvarer med bildene (takk, Jennifer!). Jeg har oppdatert teksten i denne guiden for å matche de nye blazes, men det er ikke mye jeg kan gjøre med de gamle bildene. Håper du fortsatt finner denne guiden nyttig! Og hvis du fullfører denne turen, vil jeg gjerne høre din tilbakemelding på noe annet jeg kan endre for å gjøre det lettere å følge. Takk, og beklager den mentale gymnastikken du må gjøre når jeg snakker om grønne blazes over et fotografi av oransje blazes!

1. Fra parkeringsplassen (Se «Veibeskrivelse til trailhead» nedenfor), gå langs veien for 100 meter eller så, bort fra krysset Mellom Warwick Turnpike og White Road(når du går langs Warwick Turnpike, bør du ha skog og et rekkverk til venstre, noen grønne hus til høyre). Når rekkverket ender, ta til venstre for å finne trailhead og kiosk like ved veien.

2. Ta deg tid til å sjekke ut kiosken og veldig fin sti kartet postet der.

3. La oss gjøre dette! Hopp på den grønne Og svarte blazed Bearfort Ridge Spur Trail for å starte eventyret ditt. (Og ikke bekymre deg hvis du merker» Trail closed » – skiltet på gated trail til høyre-vi trenger ikke den stien i dag.) Videre og oppover!

4. På omtrent to minutter, bære igjen som en umerket sti avgår til høyre (mest sannsynlig «Stien lukket» stien vi så for et øyeblikk siden).

5. I et minutt kommer du til begynnelsen av løkken vår for dagen, når du ser den grønne blazed Bearfort Ridge Loop (vist med de gamle oransje blazene i bildene nedenfor) splitting av til høyre. Ikke gå den veien! Vi kommer tilbake til dette stedet senere på dagen.

Ta til venstre for å hoppe på den grønne bearfort Ridge Loop Trail, som vi skal seile rundt i dag.

6. I den første milen av denne turen, vil du stige opp 620 fot. Etter det, det er en rullende opp-og-ned affære med ingen utvidede klatrer å snakke om. For nå, bare følg de grønne blazes opp, opp og opp.

neste punkt av interesse tok oss ca 30 minutter å nå, nær toppen av at 620-fots klatre. Du hopper opp på et åpent fjell ansikt (forsiktig å følge stien på det fjellet, og ikke den umerkede stien som leder av til venstre).

Snu deg rundt her og se ditt første (beskjedne hint av en) visning for dagen. Dette stedet er offisielt merket (noen kan si sjenerøst) som et synspunkt PÅ ny-NJTC-kartet.

7. Kort tid etter den utsikten har du et par flere korte, bratte klatrer.

så vil du rulle sammen på toppen av ryggen for de neste to miles. Nyt den pittoreske skogen her. Bonuspoeng hvis du merker den hule tregrenen langs stien som ser ut som en gnomes postkasse.

8. Ca 35-40 minutter (eller.7 miles) etter beskjeden-hint-of-a view, kommer du til et sted hvor stien har blitt re-rutet. Den gamle ruten, rett fram, vil ha noen få grener som blokkerer veien din, og på riktig måte råde deg til å fortsette ikke lenger i den retningen, selv om det fortsatt ser ut som veien å gå.

legg I Stedet merke til den lille varden (fancy talk for pile of rocks) til høyre, og følg Den Grønne Stien nedoverbakke til høyre, forbi varden. (Hvis du ikke leter etter det, er cairn ikke åpenbar-hold deg på tærne!)

9. Fra den varden er det omtrent ti minutter til en annen hyggelig, om det meste sesongmessig, utsikt.

du kan gjøre visningen ser større ved å zoome inn, eller, hvis du ikke har et kamera med zoom, skjeling.

10. Mindre enn ti minutter etter den visningen kommer du til et annet bemerkelsesverdig sted med en kul steinformasjon til venstre, komplett med kløft som du virkelig bør prøve ditt beste for å unngå å falle inn i.

11. Etter ikke å ha falt i kløften, fortsett langs Den Grønne Stien som den hopper over åpne fjellflater og opp en annen kort, bratt stigning.

Hold øynene åpne for sporadiske varder som peker veien.

bare dinking sammen, det tok oss omtrent 30 minutter a dekke .85 miles fra kløften til den beste utsikten over dagen, når en bred utsikt åpner opp til høyre.

12. Plop ned og nyte utsikten. Se Empire State Building der borte, til høyre for det lille kommunikasjonstårnet på den lengste åsen?

Vi kunne knapt se byen gjennom skyene, men mørkere bildet etterpå gjorde det tydeligere.

på en klar dag, vil du få en fin titt PÅ NYC skyline (eller toppen av det, uansett) herfra.

Hva en fin overse. Det er ikke den største utsikten i universet, men dette er et sertifisert pengepunkt som bidrar til å sikre denne fotturen på A-listen.

13. Når du er ferdig med å ta utsikten og besøke Big Apple med øyebollene dine, fortsett et øyeblikk til du finner ut at de grønne blazene har plukket opp noen gulblazede venner.

Ta til høyre / rett På Den Grønne Og Gule Stien for å gå nedoverbakke mot Surprise Lake, som er ca .4 miles herfra. Videre og nedover!

14. Den godt merkede Grønne Og Gule Stien går kraftig nedoverbakke, og slipper 135 meter over en tiendedel av en kilometer før du utjevner over noen steinete terreng.

og så bare .2 miles fra starten Av Den Grønne Og Gule Stien, ditt første interessepunkt: rhododendron tunnel!

jeg hadde ingen anelse om hva du kan forvente fra en rhododendron tunnel, og mens tunnelen selv sannsynligvis ikke ville kvalifisere som en destinasjon alene, er det et veldig kult og unikt sted å utforske. Det fortsetter også en stund. Delvis gjennom, vil du klatre en liten bakke og tenke, «vel, jeg antar at jeg er gjennom rhododendron-tunnelen nå.»Nei! Mer rhododendron tunnel, kommer din vei!

hvorfor ikke hjort rive dette stedet? De må være fulle av å spise alle buskene i hagen din.

15. Bare noen få minutter forbi enden av rhododendron tunnel, vil du se Den Grønne Stien bli med deg fra høyre. Vi vil komme tilbake til dette stedet i bare litt og ta Den Grønne Stien tilbake til i løpet av minutter av deg bil. For nå, skjønt, holde kursen rett over den lille clearing.

16. OVERRASKELSE!!!! Det er en innsjø!

Hva et fint sted. Hvis du har litt snacks, nå ville være en rettferdig tid å bust inn i dem. Surprise Lake er tilsynelatende et travelt sted i løpet av sommeren – selv på en kjølig, overskyet høst ukedag, vi så et par andre turgåere her.

det er også tilsynelatende et populært svømmehull, selv om examiner.com artikkel «Svømming hull turer I Nord Jersey» lister Surprise Lake som en av » mange backcountry farvann som er populære blant turgåere som er villige til å risikere en bot.»Så, du vet, høres ut som om du ikke skal gjøre det. (Også dette fine blogginnlegget viser bilder av en snapping skilpadde I Surprise Lake, hvis det gir deg noen oppmuntring til å holde deg på rett og smal.)

16a. * * OPPDATER juni 2014 * * Valgfritt trinn fra fremtiden! Du kan besøke Greenwood Lake overse herfra, som er .3 miles nedover Den Gule Stien, til venstre(forutsatt Surprise Lake er på ryggen). Det er relativt flatt mellom her og der-mindre enn 100 fot i total oppstigning. Det ville legge til .6 totalt miles til din allerede lange dag med fotturer, men hvis du har tid og energi, er det verdt det.

jeg besøkte ikke dette stedet under min første tur her fordi jeg ikke var sikker på hvor langt ned Den Gule Stien du måtte gå for å komme til overlook. Viser seg, det er ikke så langt – omtrent ti minutter enveis. Du kan eller ikke vil bruke de ekstra kaloriene for å komme dit, og du har fortsatt en lang vei å gå for å komme tilbake til bilen din, men det ville være en forsømmelse av min online-vandring-guide plikt hvis jeg ikke minst nevnte din nærhet til overlook. Hvis du sjekker det ut, bare kom tilbake Til Surprise Lake når du er ferdig og fortsett guiden fra neste trinn. Hvis du hopper over Det, ingen bekymringer, kan du alltid slå den opp ved å sjekke Ut Surprise Lake II (Via Greenwood Lake overlook) neste gang!

17. Når du er ferdig med å sjekke ut den nydelige innsjøen (og ikke svømme i den), gå tilbake til Den Gulgrønne/Grønne krysset bare noen få meter tilbake slik du kom.

Ta til venstre ved gaffelen for å (re-)hoppe På Den Grønne Stien.

18. Herfra er det en rett blast langs Den Grønne Stien for de neste 2,3 miles, hvor du vil miste 578 ft i høyde (etter en kort klatre nær begynnelsen av stien). Den Grønne Stien er en bred, godt merket, steinete sti. Returreisen er mye raskere – du er godt mer enn halvveis ferdig på dette punktet.

Du vil også finne mange fine severdigheter underveis.

Det tok oss ca 90 minutter Å gå hele Lengden På Den Grønne Stien.

19. Når du kommer til slutten (eller begynnelsen, avhengig av hvordan du ser på Den) Av Den Grønne Stien, forhåpentligvis, gjenkjenner du hvor du står: rett ved krysset fra Trinn #5 over, hvor du sto så mange miles, steiner og tvilsomme vitser siden.

20. Fortsett rett ut På Den Grønne Og Svarte Stien, og følg trinnene dine fra tidligere på dagen.

21. Hei der, sivilisasjon!

når Du treffer Warwick Turnpike, ta til høyre for å gå tilbake til bilen din (med mindre du parkerte i overløp mye, så er det en venstre).

OVERRASKELSE!!! Bilen din er borte. Bare tuller. Det er fortsatt der (antar jeg), og du slått bare ut en fantastisk tur. Gå nå feire med et 2000-kalori måltid et sted! Du har fortjent det.