Articles

Surprise Lake (via Bearfort Ridge)

**vijf-ALARM TRAIL UPDATE ALERT geplaatst in oktober 2020!!!** Hoewel de onderstaande wandeling nog steeds perfect prachtig en geldig is, zijn de kleuren van deze zomer veranderd. U kunt de NY-NJ Trail Conference trail alert op de updates hier, samen met een echt mooie nieuwe trail kaart (die u ook kunt vergelijken met de oude trail kaart). Vriendelijke wandelaar Jennifer bevestigde in haar commentaar hieronder dat deze gids nog steeds werkt, ook al komen de vlammen niet meer overeen met de foto ‘ s (bedankt, Jennifer!). Ik heb de tekst in deze gids aangepast aan de nieuwe blazes, maar ik kan niet veel doen aan de oude foto ‘ s. Ik hoop dat je deze trail guide nog steeds nuttig vindt! En als je deze wandeling voltooit, zou ik graag je feedback horen over iets anders dat ik kan veranderen om het gemakkelijker te volgen. Bedankt, en sorry voor de mentale gymnastiek die je moet doen als ik praat over groene vlammen boven een foto van oranje vlammen!

1. Vanaf de parkeerplaats (zie “routebeschrijving naar de trailhead” hieronder), loop langs de weg voor 100 meter of zo, weg van de kruising van Warwick Turnpike en White Road (als je loopt langs Warwick Turnpike, moet u bossen en een vangrail aan uw linkerhand, een aantal groene huizen aan uw rechterhand). Wanneer de vangrail eindigt, slaat u linksaf om de trailhead en kiosk net van de weg te vinden.

2. Neem even de tijd om de kiosk en de zeer mooie trail map daar gepost te bekijken.

3. Laten we dit doen! Spring op de groen-en-zwart-blazed Bearfort Ridge Spur Trail om je avontuur te beginnen. (En maak je geen zorgen als je merkt dat de “Trail closed” teken op de gated trail aan uw rechterhand – we zullen niet nodig dat pad vandaag. Voorwaarts en opwaarts!

4. In ongeveer 2 minuten houd je links, want een ongemarkeerd pad vertrekt rechts van ons (waarschijnlijk het “pad gesloten” pad dat we net zagen).

5. Over een minuut kom je aan het begin van onze lus voor de dag, wanneer je de groenblauwe Bearfort Ridge lus (afgebeeld met de oude oranje vlammen op de foto ‘ s hieronder) rechts van je ziet afsplitsen. Ga niet die kant op! We keren later op de dag terug naar deze plek.

sla linksaf om op de groenblauwe Bearfort Ridge Loop Trail te springen, die we vandaag zullen rondvaren.

6. In de eerste mijl van deze wandeling, zal je stijgen 620 voet. Daarna is het een op-en-neerlopende affaire met geen lange beklimmingen om over te spreken. Voor nu, volg gewoon die groene vlammen omhoog, omhoog en omhoog.

het volgende interessante punt duurde ongeveer 30 minuten om te bereiken, in de buurt van de top van die 620-voet klim. Je springt op een open rotswand (volg voorzichtig het pad naar die rotswand, en niet het ongemarkeerde pad dat naar links gaat).

draai hier om en zie uw eerste (bescheiden hint van een) weergave voor de dag. Deze plek is officieel gelabeld (sommigen zouden royaal kunnen zeggen) als een uitzichtpunt op de NY-NJTC kaart.

7. Kort na dat uitzicht heb je nog een paar korte, steile beklimmingen.

dan rolt u de volgende twee mijl langs de top van de nok. Geniet hier van de pittoreske bossen. Bonuspunten als je de holle boomtak ziet langs het pad dat lijkt op de mailbox van een gnome.

8. Ongeveer 35-40 minuten (of .7 mijl) na het bescheiden-hint-van-een uitzicht, kom je op een plek waar het pad is omgeleid. De oude route, rechtdoor, zal een paar takken hebben die ons pad blokkeren en ons terecht adviseren om niet verder in die richting te gaan, ook al lijkt het nog steeds de weg te gaan.

let in plaats daarvan op de kleine cairn (fancy talk for pile of rocks) rechts van ons, en volg het groene pad naar beneden naar rechts, voorbij de cairn. (Als je niet op zoek bent naar het, dat cairn is niet duidelijk-blijf op je tenen!)

9. Vanaf die cairn is het ongeveer tien minuten naar een ander aangenaam, maar meestal seizoensgebonden uitzicht.

u kunt de weergave groter laten lijken door in te zoomen, of, als u geen camera met zoomfunctie hebt, te loven.

10. Minder dan tien minuten na dat uitzicht kom je bij een andere opvallende plek met een koele rotsformatie aan je linkerkant, compleet met een kloof waar je echt je best moet doen om niet in te vallen.

11. Nadat je niet in de kloof bent gevallen, ga je verder langs het groene pad als het over open rotswanden springt en nog een korte, steile klim omhoog.

Houd uw ogen open voor af en toe een cairn die de weg wijst.

net dinking along, het kostte ons ongeveer 30 minuten om de dekking.85 mijl van de kloof naar het beste uitzicht van de dag, wanneer een weids uitzicht opent naar rechts.

12. Plof naar beneden en geniet van het uitzicht. Zie je het Empire State Building daar, rechts van die kleine communicatie toren op de verste bergkam?

We konden de stad nauwelijks zien door de wolken, maar het donker maken van het beeld daarna maakte het duidelijker.

op een heldere dag zou je een mooie blik krijgen op de skyline van NYC (of toch de top ervan) vanaf hier.

wat een mooie overlook. Het is niet het grootste uitzicht in het universum, maar dit is een gecertificeerde geld plek die helpt om de plaats van deze wandeling op de A lijst veilig te stellen.

13. Als je klaar bent met het uitzicht en een bezoek aan de Big Apple met je oogballen, ga dan nog een moment door totdat je ontdekt dat de groene blazen een aantal geelblauwe vrienden hebben opgepikt.

sla rechtsaf / rechtdoor op het groen-gele pad naar beneden naar Surprise Lake, dat ongeveer is .Zes kilometer hiervandaan. Voorwaarts en naar beneden!

14. De goed gemarkeerde groen-en-gele pad gaat scherp bergafwaarts, dalen 135 voet meer dan een tiende van een mijl voordat nivelleren over een rotsachtig terrein.

en dan, gewoon .3 mijl vanaf het begin van de groen-gele Trail, uw eerste bezienswaardigheid: de rhododendron tunnel!

Ik had geen idee wat te verwachten van een rhododendrontunnel, en hoewel de tunnel zelf waarschijnlijk niet als een bestemming op zichzelf zou kwalificeren, is het een zeer coole en unieke plek om te verkennen. Het gaat ook nog een tijdje door. Halverwege klim je een kleine heuvel op en denk je: “nou, ik denk dat ik nu door de rododendrontunnel ben.”Nope! Meer rododendron tunnel, komt jouw kant op!

waarom slopen de herten deze plaats niet? Ze moeten vol zitten van het eten van alle struiken in je voortuin.

15. Een paar minuten na het einde van de rhododendrontunnel zie je het groene pad rechts met ons mee lopen. We komen terug naar deze plek in slechts een beetje en nemen het groene pad terug naar binnen enkele minuten van je auto. Voor nu, echter, blijf rechtdoor over de kleine open plek.

16. Verrassing!!!! Het is een meer!

wat een mooie plek. Als je wat snacks hebt, is het nu een rechtschapen moment om ze binnen te vallen. Surprise Lake is blijkbaar een drukke plek in de zomer – zelfs op een kille, bewolkte herfst doordeweekse dag zagen we hier een paar andere wandelaars.

Het is blijkbaar ook een populair zwemgat, hoewel de examiner.com artikel ” Swimming hole hikes in North Jersey “noemt Surprise Lake als een van de” talrijke backcountry wateren die populair zijn onder wandelaars die bereid zijn om een boete te riskeren.”Dus, Weet je, klinkt alsof je dat niet mag doen. (Ook, deze leuke blog post toont foto ‘ s van een bijtschildpad in Surprise Lake, als dat geeft je enige aanmoediging om te blijven op het rechte-en-smalle.)

16a. * * UPDATE juni 2014 * * optionele stap van de toekomst! U kunt een bezoek brengen aan de Greenwood Lake overlook vanaf hier, dat is .3 mijl langs het gele pad, aan uw linkerkant (ervan uitgaande dat Surprise Lake is aan uw rug). Het is relatief vlak tussen hier en daar – minder dan 30 meter in totale stijging. Dat zou toevoegen .In totaal 6 mijl naar uw toch al lange dag van wandelen, maar als je de tijd en energie, het is de moeite waard.

ik heb deze plek niet bezocht tijdens mijn eerste wandeling hier, omdat ik niet zeker wist hoe ver het gele pad zou moeten gaan om bij de overlook te komen. Het blijkt dat het niet zo ver is – ongeveer tien minuten eenrichtingsverkeer. U kunt wel of niet wilt besteden de extra calorieën om er te komen, en je hebt nog een lange weg te gaan om terug te gaan naar uw auto, maar het zou een verwaarlozing van mijn online-wandelen-gids plicht als ik niet op zijn minst vermeld uw nabijheid van de overlook. Als je het uitcheckt, kom gewoon terug naar Surprise Lake als je klaar bent en ga verder met de gids van de volgende stap. Als u het overslaan, geen zorgen, kunt u altijd hit het op door het controleren van Surprise Lake II (Via Greenwood Lake overlook) de volgende keer!

17. Als je klaar bent met het bekijken van het prachtige meer (en er niet in zwemmen), keer terug naar de geel-groen/groene kruising slechts een paar meter terug de weg die je kwam.

sla bij de splitsing linksaf om (opnieuw)op het groene pad te springen.

18. Vanaf hier is het een rechte knal langs het groene pad voor de volgende 2,3 mijl, waarbij je 578 ft in hoogte verliest (na een korte klim in de buurt van het begin van de trail). Het groene pad is een breed, goed gemarkeerd, rotsachtig pad. De terugreis is veel sneller – je bent goed meer dan halverwege gedaan op dit punt.

u zult ook veel leuke bezienswaardigheden langs de weg vinden.

zorgvuldig volgen van die groene blazes en niet proberen om landsnelheidsrecords in te stellen, duurde het ongeveer 90 minuten om de volledige lengte van het groene pad te lopen.

19. Als je aankomt op het einde (of het begin, afhankelijk van hoe je er naar kijkt) van de groene Trail, hopelijk, herken je waar je staat: recht op het kruispunt van Stap #5 hierboven, waar je stond zo veel mijlen, rotsen en twijfelachtige grappen geleden.

20. Ga rechtdoor op het Groen-Zwarte Pad, waarbij je je stappen van vroeger op de dag terugtrekt.

21. Hallo, beschaving.

wanneer u Warwick Turnpike raakt, slaat u rechtsaf om terug te keren naar uw auto (tenzij u op het overloopterrein geparkeerd staat, dan is het links).

verrassing!!! Je auto is weg. Grapje. Het is er nog steeds (neem ik aan), en je net knock-out een geweldige wandeling. Ga het nu ergens vieren met een maaltijd van 2000 calorieën! Je hebt het verdiend.